همراه با نیچه درباره‌ پرسش‌های کمتر مطرح‌شده‌ دوران حاضر بیندیشید | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۹
معرفی کتاب؛

همراه با نیچه درباره‌ پرسش‌های کمتر مطرح‌شده‌ دوران حاضر بیندیشید

کتاب «نیچه: تن، هنر، شناخت» نوشته فردریکا اسپیندلر با ترجمه سعید مقدم به همت نشر مرکز به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «نیچه: تن، هنر، شناخت» نوشته فردریکا اسپیندلر با ترجمه سعید مقدم به همت نشر مرکز منتشر شد.

در توضیح این کتاب آمده است: «بدبینی بی‌غرض در فلسفه‌ نیچه با شوق و شور تایید زندگی آمیخته می‌شود. فردریکا اسپیندلر در این کتاب با شرح اندیشه‌ او‌ نشان می‌دهد ایده‌های متضاد بخشی جدایی‌ناپذیر از تفکر نابه‌هنگام و در عین حال بسیار مطرح نیچه را تشکیل می‌دهند. اسپیندلر خواننده را ترغیب می‌کند تا همراه با نیچه درباره‌ پرسش‌های کمتر مطرح‌شده‌ دوران حاضر بیندیشد. یکی از مهمترین این پرسش‌ها به نقش شورمندی در اندیشه‌ خردگرا می‌پردازد؛ و نیز شرایط سیاسی لازم برای این‌ که انسان بتواند به آنچه هست تبدیل شود.

فردریکا اسپیندلر، استاد فلسفه‌ دانشگاه سودِرتورن استکهلم است. او کتاب‌ها و مقاله‌های زیادی درباره‌ فلسفه‌ معاصر اروپا، از جمله درباره‌ اسپینوزا، نیچه و دلوز نوشته است. یکی از موضوعات پژوهش‌های او رابطه‌ فلسفه و دین است.»

این کتاب در هفت فصل با عنوان‌های «نابه‌هنگام بودن و مطرح بودن»، «چگونه آدمی به آنچه هست تبدیل می‌شود: اینک انسان»، «آتش سرد، اخگر تاریک: خرد و شور»، «نگاه به علوم طبیعی از منظر هنرمند، اما نگاه به هنر از منظر زندگی»، «سرشاری، کاستی و زیان»، «اندیشیدن به امر سیاسی» و «درباره آری، نه و آمین» در ۱۶۰ صفحه ارایه شده است.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است