آلبوم «عقل و فهم» با آهنگسازی مهرداد پازوکی و صدای محمد یادگار منتشر شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۷

آلبوم «عقل و فهم» با آهنگسازی مهرداد پازوکی و صدای محمد یادگار منتشر شد

قطعه موسیقی «عقل و فهم»به آهنگسازی مهرداد پازوکی و خوانندگی محمد یادگار در ژانر موسیقی ارکسترال از سوی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی، مهرداد پازوکی آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی با همکاری محمد یادگار خواننده موسیقی جدیدترین اثر خود را به عنوان «عقل و فهم» براساس شعری از مولانا منتشر کرد. پژمان بلورچی ناشر این اثر درباره همکاری پازوکی و یادگار در تولید این اثر گفت: در سال ۱۳۹۹ موسسه نهاله رودکی تصمیم گرفت تا با وجود محدودیت‌های کرونایی و رخوت در حوزه تولید موسیقی با توجه به تمایل نداشتن تهیه‌کنندگان به تولید یک مجموعه کامل موسیقی در قالب آلبوم دست به تولید ۶ قطعه موسیقی دستگاهی در قالب آنسامبل (سازبندی) ارکستر ملی بزند.

وی ادامه داد: آنچه این تصمیم را چالش برانگیزتر می‌کرد این بود که تصمیم داشتیم این تجربه را با معرفی خواننده‌ای جدید از ژانر موسیقی دستگاهی به جامعه پیش ببریم. پس از تفحص برای انتخاب آهنگساز و انجام جلسات متعدد با آهنگسازان با قبول آهنگسازی این مجموعه از سوی یکی از اساتید بزرگ موسیقی این مرزو بوم  استاد مهرداد پازوکی با نیرویی مضاعف این تجربه را آغاز کردیم.

بلورچی بیان کرد: در مورد انتخاب خواننده این مجموعه نیز پس از معرفی دوستان متعدد در این حوزه نهایتا با انتخاب خواننده خوش قریحه و خوش صدا جناب آقای محمد یادگار که سال‌ها در آموزش آواز تجربه کسب کرده‌اند و مهمتر از همه همسویی تفکر ایشان با تفکر و شعار موسسه نهاله رودکی در راستای ثابت قدم بودن در انتخاب مسیر تعیین شده در موسیقی از نگاه هنرمند، این حرکت و خلق اثری ماندگار را شروع کردیم.

مدیر موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی مطرح کرد: مسیر تولید و پخش قطعات را پیش رفتیم تا امروز که  مقارن با پخش پنجمین قطعه از شش قطعه این آلبوم موسیقی با نام «عقل و فهم» به آهنگسازی جناب مهرداد پازوکی و خوانندگی آقای محمد یادگار و تهیه‌کنندگی بنده هستیم.

بلورچی در خاتمه بیان کرد: پس از پخش ششمین قطعه از این آلبوم شش قطعه‌ای طی دو هفته آتی، موسسه نهاله رودکی اقدام به پخش فیزیکی کل آلبوم می‌کند و امیدواریم با رفع محدودیت‌های کرونایی هر چه زودتر اجرای این اثر را روی صحنه به تماشا بنشینیم.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است