نمایشگاه «گنج بازیافته» با آثاری از محمد احصایی برپا می‌شود | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۸

نمایشگاه «گنج بازیافته» با آثاری از محمد احصایی برپا می‌شود

نمایشگاه عکس های ۵۰ ساله سید محمد احصایی از موزه‌های دنیا به عنوان سومین دیدار هنرمند کاری از بهزاد حاتم عصر جمعه هفتم آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود.

به گزارش صبا، نمایشگاه «گنج بازیافته» از عکس‌های ۵۰ ساله سید محمد احصایی، پیشکسوت خوشنویس و نقاشی کشور از موزه‌های دنیا به عنوان «سومین دیدار هنرمند» کاری از بهزاد حاتم عصر جمعه هفتم آبان در گالری گلستان افتتاح می‌شود. همزمان با برگزاری این نمایشگاه کتاب این مجموعه نیز رونمایی می‌شود.

اسلایدهای رنگی که احصایی در دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ در روزگار دانشجویی خود گرفته‌است در این نمایشگاه روی دیوار گالری می‌رود که بخش بزرگی از این عکس‌ها، نماهایی از موزه‌های جهان را به ثبت رسانده‌اند.

نمایشگاه و کتاب «گنج بازیافته» سومین نمایش و کتاب از رشته دیدار هنرمند از بهزاد حاتم است.

در کتاب «گنج بازیافته» می‌خوانیم: عکس‌های موزه‌ها هنرمند جوانی را نشان می‌دهد که با نگاهی هنرشناس و ستایشگر آمده‌است که بیشتر ببیند و بستاید و بیاموزد و هم زمان عکاسی کنجکاو و تیزبین و بازیگوش را که ولی دریچه دوربینش را بر هر چیزی نمی‌گشاید. او بسیار گزیده و سنجیده و شکیبا رفتار می‌کند …  یک گروه از عکس‌های احصائی از پیوند میان نگرنده و کار هنریست. برخی از اینها چیزی بیش از نگهداری یک دم درست از رو به رویی یک نگرنده با یک کار هنریست، احصائی با نگر درست و با شکیبایی توانسته است از بسیاری از این رو به رویی‌ها و در آمیختن کار هنری و تماشاگر یک کار هنری دیگر بیافریند.

در کتاب در کنار بعضی از عکس‌ها یادداشتی درباره آن به خط احصائیی آمده است که به ارزش کتاب می‌افزاید.

کتاب «گنج بازیافته» مانند دو کتاب پیشین «دیدار هنرمند»  زیر نظر نشر نظر در همکاری با گالری ۱۰ منتشر شده‌است. همه کتاب‌های این رشته دو زبانه است و متن انگلیسی آن ترجمه متن فارسی نیست و نویسنده آن را برای خواننده غیر ایرانی با توضیحاتی کوتاه که خواننده ایرانی به آن آگاه نوشته‌است.

نمایشگاه عکس‌های سید محمد احصایی، نخستین نمایشگاهی است که گالری گلستان پس از پاندمی کرونا به صورت حضوری برگزار می‌کند.

گالری گلستان تا دوازدهم آبان در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ عکس های گنج بازیافته را به تماشا خواهد داشت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است