ناوگان فقیر سینما بین ۲۰ فیلم تقسیم شد/ اکران شتابزده برای رسیدن به فجر | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۸
راهکاری برای خلوت کردن صف اکران؛

ناوگان فقیر سینما بین ۲۰ فیلم تقسیم شد/ اکران شتابزده برای رسیدن به فجر

اکران شتابزده تعداد زیادی فیلم تا دی ماه باعث خواهد شد این آثار که غالب آنها از آثار مطرح نیز هستند، به خوبی دیده نشوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، با اعلام امروز شورای صنفی نمایش، از ۱۲ آبان ماه تا اول دی ماه، ۱۰ فیلم جدید به فهرست فیلم‌های در حال اکران در سینماها اضافه می‌شود.

بر این اساس با احتساب نمایش قریب‌الوقوع آثاری چون «قهرمان»، «منصور»، «رمانتیسم عماد و طوبا»، «مغز استخوان»، «جنایت بی‌دقت» و اکران فیلم‌هایی مانند «دینامیت»، «پوست»، «درخت گردو»، «گیسوم» و «تک تیرانداز» که هم‌اکنون روی پرده سینماهاست، شمار محصولات سینمایی در حال نمایش ناگهان به حدود ۲۰ فیلم خواهد رسید.

این در حالی است که به علت نزدیکی به چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر، همه این آثار باید تا ۱۲ بهمن ماه اغلب سالن‌های خود را تحویل جشنواره بدهند بنابراین بعضی از این فیلم‌ها کمی بیشتر از یک ماه فرصت نمایش در سینماها را خواهند داشت، چراکه در روزهای برگزاری جشنواره و روزهای بعد از آن تا نوروز، این فیلم‌های جشنواره است که مورد توجه قرار می‌گیرد و اغلب سالن‌های سینمای سراسر کشور را در اختیار خواهد داشت.

ورود سریع شمار زیادی فیلم به چرخه اکران، در حالی اتفاق می‌افتد که در هفته‌های گذشته چند فیلم فروش خوبی داشته‌اند. بر اساس آمار سمفا، در ۷ روز اخیر «دینامیت» یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، «درخت گردو» ۳۴۰ میلیون تومان و «پوست» ۲۱۵ میلیون تومان فروخته‌اند و نمایش فیلم‌های تازه، این آثار را که به گیشه مناسبی دست پیدا کرده بودند، به حاشیه خواهد برد و از شمار سالن‌های آن‌ها خواهد کاست.

شماری از آثار یادشده مانند «قهرمان»، «جنایت بی‌دقت»، «پوست»، «درخت گردو»، «بندربند»، «تومان»، «بی‌همه‌چیز» و «تی‌تی» از جمله فیلم‌های شاخص سال‌های اخیر سینمای ایران‌ هستند که در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفته‌اند و از نظر کیفی قابل توجه محسوب می‌شوند. همچنین برخی آثار مانند «قهرمان»، «بی‌همه‌چیز»، «ملاقات با جادوگر»، «عروسی مردم»، «درخت گردو» و «دینامیت» نیز ظرفیت بالایی در جذب مخاطب عام به سینما دارند.

به نظر می‌رسد در شرایطی که با محدودیت‌های کرونایی کمتر و علاقه مخاطبان عام به حضور در سینماها بیشتر شده، سینمای ایران به دوره تازه‌ای از فیلمسوزی وارد می‌شود و شماری از آثار ساخته‌شده در سال‌های اخیر که بر اساس بعضی برآوردها به ۳۰۰ فیلم می‌رسد، به سرعت در سینماها نمایش داده خواهند شد.

مصطفی قاسمیان

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است