صدای محرم را با مرثیه آب و آفتاب بشنوید/ زمان پخش از رادیو | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵

صدای محرم را با مرثیه آب و آفتاب بشنوید/ زمان پخش از رادیو

دو ویژه برنامه «مرثیه آب» و «مرثیه آفتاب» به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، رویا ولی زاده تهیه کننده برنامه های رادیویی «مرثیه آب» و «مرثیه آفتاب» که به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی از رادیو فرهنگ روی آنتن می رود، بیان کرد: رادیو فرهنگ با توجه به رسالتی که برعهده دارد در روز تاسوعا و عاشورای حسینی دو برنامه در کنار دیگر برنامه ها تدارک دیده است که از منظری فرهنگی – هنری به قیام عاشورا می پردازد.

وی درباره برنامه بخش های مختلف برنامه «مرثیه آب» ویژه برنامه روز تاسوعا عنوان کرد: در «مرثیه آب» که روز تاسوعا روی آنتن می رود به تعزیه ها و نوحه های حضرت عباس (ع) پرداخته ایم و در این برنامه علی معلم اشعاری درباره حربن ریاحی می خواند. همچنین در این برنامه علی جعفری به عنوان کارشناس حضور دارد و تعزیه را از گذشته تاکنون داستان وار بررسی می کند.

ولی زاده افزود: نمایش رادیویی «نذری» به کارگردانی بهرام سروری نژاد و پخش نقالی مرشد ترابی از حضرت عباس علیه السلام از دیگر بخش های «مرثیه آب» است.

تهیه کننده برنامه «مرثیه آفتاب» درباره ویژه برنامه روز عاشورا نیز مطرح کرد: «مرثیه آفتاب» در روز عاشورا پخش می شود و این برنامه نیز به موضوع پرده خوانی و هنرهای تجسمی با محوریت امام حسین (ع) است و سیر تاریخی آن را بررسی می کند.

وی درباره بخش های مختلف «مرثیه آفتاب» اظهار کرد: در این برنامه اشعار شعرای معاصر پیرامون مناقب عاشورایی نیز در بخشی خوانده می شود و استاد علی معلم نیز شعر کارزار جنگ شمر و امام حسین علیه اسلام را می خواند و در ادامه شنوندگان نقالی و پرده خوانی مرشد ترابی این بار درباره مقتل کربلا را می شنوند و پس از آن نمایش «شبهای تکیه» پخش می شود.

ولی زاده در پایان هدف از این دو برنامه را همراهی با عزاداران حسینی و ادای دینی حتی کوچک به آستان حضور حضرتش عنوان کرد و گفت: امیدوارم عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۰ صبح روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز شنونده این دو برنامه باشند و ما را در عزاداری خود شریک بدانند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است