ارواح قصه می‌گویند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۶

ارواح قصه می‌گویند

مجموعه داستان کوتاه «ارواح قصه می‌گویند» منتخبی از بهترین داستان‌های کوتاه کلاسیک ارواح دو نسخه‌ی الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی نشر صاد، کتاب «ارواح قصه می‌گویند» گردآوری شیوا مقانلو که منتخبی از بهترین داستان‌های کوتاه کلاسیک ارواح است منتشر شد. داستان‌های این مجموعه از بین بهترین و محبوب‌ترین داستان‌های انگلیسی‌زبان و قدیمی دنیا انتخاب شده است که تحت‌عنوان قصه‌های کلاسیک ارواح تقسیم‌بندی شده‌اند.

حال‌وهوای حاکم بر این قصه‌ها بیش از ترس و وحشت از جنس وهم و اندوه است که شاید این امر به دلیل ویژگی عام ادبیات داستانی و نمایش رنج‌ها، تردیدها، اندوه‌ها و کابوس‌های بشری در قالب ادبیاتی وزین، آهنگین، اندوهگین و رمانتیک در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم باشد.

این داستان‌ها ساده و خوش‌آوا و سرراست‌اند و ترس مطرح‌شده در آن‌ها ملموس و قابل‌فهم و ترسی هم‌خانواده با سردرگمی و وهمی که همه‌ ما در برخورد با پدیده‌هایی تجربه می‌کنیم که در ابتدا برایمان ناشناخته و غیرقابل‌توضیح‌اند اما به‌تدریج درمی‌یابیم که تنها بخشی از جهان درون و بیرون آدمی‌اند که یا دلیلش را نمی‌شناخته‌ایم یا اصلاً به دنبال دلیل نبوده‌ایم.

این رویکرد ادبی اصیل و این نگاه ژرف و قابل‌ تأمل به روان بشر، بسیار متفاوت است با رویکرد رایج و امروزی ادبیات و سینمای جهان که به‌تصرف خون‌آشامان شهوت‌زده و مجنونان اره‌ به‌‌دست و رخدادهای هولناک و دل‌آزار فراطبیعی درآمده‌است.

در داستان‌های کتاب حاضر وحشت فقط بهانه‌ای است برای نمایش بی‌واسطه‌ی روح آدم‌هایی که ناامیدند، کینه‌توزند، عاشق‌اند، بی‌انگیزه‌اند، شکست‌خورده‌اند و بیش از همه معمولی‌اند.

علاقه‌مندان ژانر وحشت می‌توانند نسخه‌ کاغذی کتاب  ۲۳۲ صفحه‌ای را با قیمت ۶۰ هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کند و نسخه‌ الکترونیکی اثر نیز با قیمت ۳۰ هزار تومان قابل دریافت از سایت طاقچه است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است