مراسم جشن عکاسان سینما امسال هم برگزار نمی‌شود/ اعلام فراخوان | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۲

مراسم جشن عکاسان سینما امسال هم برگزار نمی‌شود/ اعلام فراخوان

فراخوان هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران منتشر شد.

به گزارش صبا، فراخوان مسابقه عکس سینمای ایران منتشر شد و مراسم جشن عکاسان سینما برگزار نخواهد شد و مانند سال گذشته اعلام عکاس برگزیده و اهدای تندیس مسابقه عکس، از طریق سایت های خبری، نشریات و شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

درمتن فراخوان هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران آمده است:

برپایی مسابقه با هدف ارتقای سطح دانش فنی، هنری و تجربی هنرمندان و مورد نقد و قضاوت قرار گرفتن از سوی سایرین و به آگاهی رسیدن درزمینه جایگاه خود در بین دیگران، برگزار می شود. عکس، عکاس وعکاسی همواره دغدغه و مسئله مان بوده و خواهد بود.

خود باوری، اعتماد بنفس، ایمان و اعتقاد به راهی که شروع کرده ایم، از بزرگترین دستاورهای این مسابقه است. کمی و کاستی ها در بهترین شرایط نیزهمواره جلوه می نماید، اما با همین حداقل ها نیز می توان شرایطی فراهم سازیم تا ارزش، شان و جایگاه مان حفظ شود.

۱-شرکت در هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران برای تمامی اعضای انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران امکان پذیراست.

۲-آثارارسالی می بایست از فیلم های سینمایی تولید یا اکران شده در فاصله زمانی ۱ فروردین ۹۹ تا ۲۹ اسفند ۹۹  باشند . آثاری که در دوره های قبل ارسال شده باشند، پذیرفته نخواهد شد.

۳-آثار ارسالی می بایست به صورت مجموعه عکس ازهر فیلم سینمایی بصورت پنج عکس صحنه و سه عکس پشت صحنه باشد.

تبصره: هر عکاس می تواند با هر تعداد مجموعه عکس در مسابقه شرکت نماید. اولویت بندی عکسها و مجموعه ها به عهده صاحبان آثار بوده و می بایست حتما توسط ایشان  مشخص گردد.

حداقل رزولوشن فایلها

-مجموعه عکسها به صورت فول کادر و فقط با فرمت  JPG با رزولوشن  ۶  مگا پیکسل و ۳۰۰ دی پی آی باشند. مجموعه ها بصورت جداگانه با ذکر مشخصات عکاس و فیلم بر روی لوح فشرده تحویل گرفته خواهد شد. نیازی به چاپ عکسها نیست.

۴- ادیت عکسها تا جایی که اصالت آن را از بین نبرد بلامانع است. ترکیب و کولاژ پذیرفته نمی شود.

۵- شرکت کنندگان با ارسال آثار خود اعلام می دارند که عکسهای ارسالی متعلق به ایشان بوده و مسئولیت اخلاقی و حقوقی ناشی از این امربه عهده فرستنده آثاراست و مسئولیتی ازاین بابت متوجه برگزارکننده نیست. اما در صورت وقوع چنین امری، هر گونه عنوان، جایزه و امتیازی که به ارسال کننده تعلق گرفته باشد از وی پس گرفته خواهد شد.

۶- ازآنجا که فقط یک تندیس شایستگی به یک عکاس تعلق می گیرد، لذا فیلمهایی که دارای چند عکاس است، با یکدیگر توافق کرده فقط یک نفر را بعنوان عکاس آن فیلم انتخاب نمایند. درنهایت ازهر فیلم فقط یک عکاس مجاز به ارسال عکسهای آن فیلم است.

۷-حق استفاده از آثار پذیرفته شده برای برگزارکننده جهت امور نمایشگاهی، تبلیغاتی وانتشاراتی و چاپ کتاب با رعایت حقوق معنوی برای عکاس محفوظ است.

۸- فایلهای دریافتی که فاقد فرم تکمیل شده شرکت درهفتمین مسابقه عکس سینمای ایران باشند، پذیرفته نخواهند شد.

۹- شرکت کنندگان می بایست اطلاعات هر مجموعه شامل خلاصه داستان فیلم (در حد دو سطر) سال ساخت، تهیه کننده ،کارگردان، بازیگران اصلی، فیلمبردار، طراح صحنه و لباس و طراح چهره پردازی را در فرم مربوط به ثبت نام ذکر نمایند.

۱۰-ارسال آثار به منزله پذیرش همه مقررات مسابقه بوده و تصمیم گیری درخصوص موارد پیش بینی نشده به عهده برگزار کننده و مورد قبول شرکت کننده است.

۱۱-مهلت ارسال آثار: از روز چهارشنبه ۵/۸/۱۴۰۰ تا روز پنجشنبه ۲۰/۸/۱۴۰۰ و غیرقابل تمدید خواهد بود.

دریافت آثار: همانگونه که ذکر شد، آثار روی لوح فشرده با مشخصات ذکر شده ، به همراه فرم تکمیل شده شرکت در هفتمین مسابقه عکس سینمای ایران، درون پاکت در بسته که نام شرکت کننده بر روی آن نوشته شده ، تحویل میز کانتر اطلاعات ساختمان شماره یک خانه سینما به آدرس خیابان بهار خیابان سمنان شماره ۲۹  شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است