تا زمانی که به حضورم نیاز باشد انجام وظیفه می‌کنم/ بازگشت بخش بین‌الملل به «سینماحقیقت» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای و تجربی در گفتگو با صبا:

تا زمانی که به حضورم نیاز باشد انجام وظیفه می‌کنم/ بازگشت بخش بین‌الملل به «سینماحقیقت»

محمد حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره مستند «سینماحقیقت» توضیح داد.

محمد حمیدی‌مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» عنوان کرد: فعلا مانند سال گذشته در شورای برگزاری و سیاستگذاری جشنواره تصمیم بر این است که این رویداد را همچون سال گذشته به صورت آنلاین برگزار کنیم، البته منتظر خروجی ستاد کرونا هستیم چراکه با توجه به پیش‌بینی موج ششم ویروس کرونا، نمی‌توانیم  برای برگزاری جشنواره به صورت حضوری ریسک کنیم.

حمیدی مقدم ادامه داد: ما در سال گذشته در بخش برگزاری جشنواره به صورت آنلاین خیز خوب و قابل قبولی برداشتیم و امیدواریم در سال جاری نیز با در نظر داشتن بحث هزینه‌ها و همچنین شرایط ایجاد شده به واسطه ویروس کرونا تا زمان ریشه‌کنی این بیماری بتوانیم با استفاده از تجربه‌های سال گذشته کم و کسری‌های برگزاری آنلاین این دوره از جشنواره را برطرف کنیم.

مدیرعامل مرکز گسترش با اشاره به تصمیم‌گیری برای برگزاری بخش حضوری در جشنواره افزود: برای اضافه کردن یک بخش به صورت حضوری در این دوره در حال بحث و نظر هستیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن همه جوانب از جمله بحث خطر و آسیب‌های احتمالی به جمع‌بندی مناسبی برسیم ولی فعلا در حوزه آنلاین جشنواره به کار با پلتفرم‌ها به صورت گسترده‌تر از سال گدشته ادامه می‌دهیم.

محمد حمیدی‌مقدم درباره پلتفرم‌هایی که پخش آثار را به عهده خواهند داشت، مطرح کرد: ستاد خبری درباره این بخش در حال مذاکره است و به امید خدا تا یک هفته آینده پلتفرم‌های مورد نظر برای تماشای آثار اعلام خواهد شد.

او با اشاره به استقبال فیلمسازان نسبت به سال‌های قبل اظهار کرد: بیماری کرونا از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شد و بر این اساس یکسری از آثار تولیدشان را در سال ۱۳۹۷ و یا تا قبل از شروع بیماری در سال ۱۳۹۸ شروع کرده بودند و به همین دلیل بیماری تاثیری روی ورودی و در واقع دریافت فیلم‌های مستند در جشنواره چهاردهم نداشت و اتفاقا در سال ۱۳۹۹ در بعضی از بخش‌ها آثارمان حتی بیشتر از قبل شد، اما امسال با وجود استقبال فیلمسازان به دلیل شیوع بیماری کرونا و اوج‌گیری آن در سال گذشته کاهش تعداد آثار محسوس است.

دبیر جشنواره «سینماحقیقت» با بیان آمار تقریبی از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: خوشبختانه تاکنون حدود ۶۳۰ الی ۶۴۰ اثر که البته بعضی آثار هنوز کامل نشده ولی ثبت نام‌شان را صورت داده‌اند برای شرکت در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند که این یعنی ما با کاهش حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ فیلم نسبت به سال گذشته روبرو هستیم و لازم به ذکر است که با توجه به شرایط کرونا این موضوع بسیار طبیعی است.

حمیدی مقدم افزود: با وجود مواردی که ذکر شد باز هم تعداد آثار ارسالی به جشنواره برای انتخاب و برگزاری این رویداد مناسب است.

دبیر پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت درباره حضور آثار در بخش بین‌الملل توضیح داد: با توجه به اضافه شدن مجدد بخش مسابقه بین‌الملل در برنامه‌های جشنواره امسال، آثار زیادی از کشورهای دیگر چه از طریق پخش‌کننده‌های فیلم مستند جهان و چه خود فیلمسازانی که مسیر جشنواره «سینماحقیقت» را برای ارسال آثارشان پیدا کرده‌اند به دست ما رسیده‌است و تعداد آثار این بخش مثل سال‌های گذشته است.

وی افزود: بخش‌های متنوع با آثار زیادی برای بخش بین‌الملل در حال طراحی است که هیات‌های انتخاب بخش بین‌الملل حدود دوماه با کار سخت و پرتلاش آن را شروع کرده‌اند.

این مدیر سینمایی با اشاره به برگزاری بخش حضوری در پانزدهمین دوره «سینماحقیقت» گفت: برای برگزاری بخش حضوری جشنواره هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده‌است و این مورد در حال تصمیم‌گیری و نظرسنجی است که پس از به نتیجه رسیدن حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حمیدی مقدم درباره برگزاری نشست‌های حضوری جشنواره مطرح کرد: با توجه به واکسیناسیون عکاسان و خبرنگاران وضعیت در این بخش خیلی بهتر است و امیدواریم تا بتوانیم نشست‌های خبری، گپ و گفت با فیلمسازان و رونمایی‌های کتاب را به صورت اتفاقات زنده و حضوری جشنوراه پانزدهم با حضور گروه‌های خبری رقم بزنیم.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و جربی در پایان با اشاره به تغییرات در دولت جدید اضافه بیان کرد: تا به امروز همراه با کاروان سینمای مستند و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستم و تا زمانی که به حضور من نیاز باشد انجام وظیفه می‌کنم.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است