«حکیمِ عشق» زندگی منوچهر صدوقی سُها را روایت می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲

«حکیمِ عشق» زندگی منوچهر صدوقی سُها را روایت می‌کند

زندگی حرفه‌ای استاد منوچهر صدوقی سُها دوشنبه سوم آبان ماه از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی برنامه، فیلم مستند «حکیمِ عشق» که به زندگی حرفه‌ای منوچهر صدوقی سُها، استاد حکمت و فلسفه اسلامی اختصاص دارد‌، دوشنبه ۳ آبان ماه ساعت ۲۱ پخش و سه شنبه ساعت ۱۴ بازپخش خواهد شد.
منوچهر صدوقی سها (متولد ۱۳۲۷- اردبیل) نویسنده، مترجم، عرفان پژوه، فیلسوف و حقوق‌دان است. او تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته حقوق تا مقطع لیسانس پی گرفت. بعد از آن تحصیلات خود را تا مراحل عالی در عرفان و فلسفه اسلامی ادامه داد. او هم‌اکنون علاوه‌بر وکالت دادگستری و عضویت در شورای علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در برخی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» به تدریس حکمت و عرفان اسلامی اشتغال دارد. «تاریخ حکما و عرفای متاخر بر صدرالمتالهین»، «التفسیر المنتسب الی مولنا ابی عبدالله جعفر بن محمد الصادق (ع)»، «شطری از اوایل امور عامه شرح منظومه حکمت سبزواری»، «شرح جدید منظومه سبزواری»، «فواید در عرفان و فلسفه و تصوف و تاریخ آن»، «رساله در برخی از مسائل الهی عام»، «منتخب معجم الحکماء»، «صوفی صومعه قدس: یادواره میرزا محمدعلی حکیم شیرازی»، الحاوی علی رسائل جمه مفرده فی الفحص عن انیه التفسیر و التاویل و مائیتهما باقسام‌ها و ما یتعلق بهما من المحکم و المتشابه و الظهر و البطن» و…، «تفاسیر عقلیه لفلاسفه الهیین»، ترجمه «مقدمه قیصری بر فصوص الحکم»، «محی‌الدین عربی»، ترجمه «تحقیق ماللهند»، «ابوریحان بیرونی»، «کیفر سرقت در اسلام» و … ازجمله آثار منتشر شده این پژوهشگر و استاد باسابقه حکمت اسلامی است.
مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.
عوامل این برنامه عبارتند از تهیه کننده: علیرضا حسینی، کارگردان: بیژن شکر ریز،سرپرست علمی: دکتر شهین اعوانی، پژوهش و طراحی سوال این قسمت: صدرا صدوقی سها، تصویربرداران: وحید فیروز و پوریا لایی، صدابرداران: حبیب محمدی و امیر عباس علیرضایی، تدوین: فاطمه رسول زاده،مدیرتولید و عکاس: حمید سهرابی،موسیقی: پیروز ارجمند، تنظیم نور و صدا و آنونس: ایرج سعادتی،تیتراژ و گرافیک: حمید حسینی.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است