سری دوم «در انتهای الوند» را با فرم و محتوای جدید تولید کردیم/ پوشش همه سلایق

امیرحسین آذر تهیه‌کننده برنامه «در انتهای الوند» که به تازگی سری جدید آن در دو بخش صبحگاهی و شبانگاهی راهی آنتن شبکه دو سیما شده است، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره تغییرات سری جدید برنامه گفت: این برنامه به دو سالگی خود نزدیک می‌شود و خداراشکر در این مدت با اقبال خوبی مواجه شده است. در سری جدید برنامه به این نتیجه رسیدیم که در بخش فرمی که مهمترین آن دکور است نیاز به تغییر داریم که با توجه به بودجه‌ای که در دست داشتیم این کار را انجام دادیم.

او ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقاتی که در سری جدید برنامه رخ داده است، اضافه شدن چهره‌های جوان در بخش‌های مختلف «در انتهای الوند» است. همچنین بخش صبحگاهی این برنامه که پیش‌تر از ساختار ۹۰ دقیقه‌ای به ۱۰۵ دقیقه رسیده بود، درحال حاضر در ۱۲۰ دقیقه و از ساعت ۷ تا ۹ صبح راهی آنتن می‌شود. یکی از ویژگی‌های این برنامه که ۲ ساعت است، ضرباهنگ تند و بخش‌های کوتاه متنوع آن است که در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف تولید می‌شود. از دیگر رخدادهایی که در مسیر ایجاد تغییر و تنوع در برنامه پیش بردیم تغییر در لوگوی برنامه و به نوعی رنگ و لعاب دادن به ظاهر برنامه و هماهنگ کردن آن با حال و هوای صبحگاهی و پر هیجان است.

آذر درباره ساختار «در انتهای الوند» بیان کرد: در این برنامه مخاطب هیچگاه یک گفتگوی ۳۰ دقیقه‌ای را نمی‌بیند، چراکه قرار است در این برنامه به همه موضوعات و به تمامی علاقه‌مندی‌ها برسیم. آیتم‌های برنامه نیز بیشتر در قالب آموزشی پیش می‌روند که در قالب ترفند آن‌ها را روی آنتن می‌بریم که صفحه مجازی جداگانه‌ای نیز برای آن درنظر گرفته‌ایم و این ترفندها را در آن‌جا بارگذاری می‌کنیم.

او درباره ریسک تولید برنامه‌ای ۲ ساعته‌ برای مخاطبی که ممکن است در نیمه راه خسته شود، گفت: معمولا در هر کجای دنیا برنامه صبحگاهی ۳۰ دقیقه‌ای را نمی‌بینیم مگر آنکه یک بخش خبری باشد چراکه این برنامه‌ها مانند یک مجله صبحگاهی در بخش‌ها و آیتم‌های متنوع برای علایق متفاوت مخاطبان تولید می‌شود و به دلیل همین تعدد بخش‌ها باید زمان بیشتری در اختیار داشته باشند. نکته بعدی این است که صبح، افراد یک خانواده به بخش های مختلف این برنامه می‌رسند و هر زمان که سراغ برنامه می‌آیند، بخشی کامل و درست و حسابی را تماشا می‌کنند و مانند یک گفتگوی یک ساعته کارشناسی که پس از مدتی کسالت آور می‌شود، پیش نمی‌رود.

ریتم تند برای پرهیز از خسته کننده شدن

این تهیه‌کننده ادامه داد: با آیتم‌های کوتاه، مجریان متعدد و کارشناسان مختلف و نام آشنا در کنار ریتم تند برنامه سعی کردیم «در انتهای الوند» را از رسیدن به کسالت‌آور بودن دور کنیم و مخاطب را همراه خود نگه داریم.

آذر درباره انتخاب سوژه‌ها و محتوای برنامه گفت: تیم محتوایی این برنامه بیش از ۴۰ نفر هستند که در جلساتی هفتگی، تصمیم گیری می‌شود که به چه سوژه‌ها و موضوعاتی بپردازیم و تمرکزمان روی آن‌ها باشد. البته بعضی مناسب‌ها و اتفاقات روز نیز هستند که جدا از تصمیم‌گیری‌های هفتگی در انتخاب موضوعات و سوژه‌های برنامه، به آن‌ها نیز می‌پردازیم.

او در پایان گفت: این برنامه حس نوستالژی و خاطره‌انگیزی برای مردم دارد چراکه در برنامه‌های کودک پس از انقلاب به کودکان گفته می‌شد نقاشی های خود را به انتهای خیابان الوند بفرستند. نام برنامه از همین دوران گرفته شده است و طرح اولیه آن یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای در شب بود. خداراشکر که با وجود همکاران متعهدی که در کنار خود دارم فشار اجرایی کار را کمتر احساس می‌کنم و با همراهی تمامی عوامل سعی خود را کردیم تا برنامه‌ای بدون تنش، چالش، حس ناامیدی و تلخی تولید کنیم چراکه شعار شبکه دو سیما نیز «خانواده و زندگی» است.

برنامه صبحگاهی «درانتهای الوند» به کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای غزاله کفاش‌طلب، مجید یحیایی و حامد مهربانی، هر روز از ساعت ۷ تا ۹ صبح و بخش شبانگاهی برنامه نیز به کارگردانی نگار حسینی و با اجرای سودابه آقاجانیان هرشب ساعت ۲۱ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/