فیلمنامه «تشعشعات» رویکردی التقاطی داشت/ شوخی با سبک مستند | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۴
بهروز شیدا در گفتگو با صبا:

فیلمنامه «تشعشعات» رویکردی التقاطی داشت/ شوخی با سبک مستند

کارگردان فیلم کوتاه «تشعشعات» بیان کرد که قصد داشته است با سبک مستند شوخ طبعانه برخورد کند.

بهروز شیدا کارگردان فیلم کوتاه «تشعشعات» که در بخش مسابقه ملی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره داستان این فیلم گفت: از آنجایی که داستان فیلم «تشعشعات» در سال ۹۶  منتخب جشنواره داستان کوتاه خلاقانه حیرت شده بود و به عقیده من این داستان از ظرفیت‌های بالایی برای تبدیل به فیلم کوتاه برخوردار بود، ساخت این فیلم را کلید زدم.

او درباره سبک و فرم این فیلم بیان کرد: سعی کردم در این کار به نوعی با ژانر مستند شوخ طبعانه رفتار کنم و از امکانات این ژانر برای پیشبرد روایت استفاده کنم. همچنین برای اینکه فیلم به ژانر مستند نزدیکتر شود از نابازیگران استفاده کردم.شیدا درباره علت ساخت این فیلم توضیح داد: به علت علاقه‌ای که به التقاط در هنر دارم این کار را با رویکرد التقاطی ساختم تا مخاطب حین دیدن فیلم به این فکر فرو رود که این فیلم مستند است یا داستانی.

این کارگردان از نحوه برگزاری جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه رویکرد و تمرکز جشنواره امسال بر بخش تجربی است انتظار می‌رفت برنامه‌ریزی دقیق‌تری در اکران و نحوه برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار تجربی انجام شود.

وی درباره  آثار راه یافته به بخش تجربی گفت: به عقیده من برخی از آثاری که به بخش تجربی راه پیدا کرده‌اند بیشتر داستانی بودند تا تجربی و این آثار باید در بخش داستانی به نمایش در می‌آمد تا بخش تجربی.

کارگردان فیلم «تشعشعات» در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: جشنواره امسال به علت اسکار کوالیفای شدن از حساسیت بالایی برخوردار است و این موضوع انتظارات را از جشنواره بالا می‌برد.

این سینماگر در پایان از دوستان و تمامی عواملی که او را در ساخت این فیلم یاری کرده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: بهروز شیداکراتی، مدیر فیلم‌برداری: وحید خوشنویس، دستیار فیلم‌بردار: سهیل حیدری، موسیقی و صدا: پدرام یار، تدوین: بهروز شیدا، مدیر تولید: مجید محسنی، مشاور کارگردان: کاظم آقایی، طراح لباس: سیندخت محمدی، بازیگران: جبار رحمتی، مجید محسنی، محمد بهشتی، امین‌الله عرب، زهرا صادقی، حکیم مالانی، غلام احمد دلیر، مسعود دوستی ، خالد صالح زاده، محمود صالح زاده.

رضا باقری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است