«زنگ تفریح» در چهل و نهمین جشنواره جهانی «کورتاس» اسپانیا

به گزارش صبا، چهل و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «کورتاس»، امروز 30 مهر برابر با 22 اکتبر میلادی رسما آغاز به کار می‌کند و فیلم کوتاه «زنگ تفریح»، ساخته‌ نوید نیکخواه آزاد، به عنوان نماینده ایران در بخش مسابقه «دیگر ژانرهای داستانی» این رویداد به رقابت می‌پردازد.

جشنواره بین‌المللی فیلم «کورتاس» (Curtas – Festival do Imaxinario) رویدادی بین‌المللی است که هر سال در اواخر مهر در شهر بیلاگارسیا د آروسا در اسپانیا برگزار می‌شود و به نمایش آثار سینمای ژانر اختصاص دارد.

این جشنواره، همچنین در بخش های رقابتی غیرمرتبط با مضمون جشنواره به نمایش آثار کوتاه شاخص مستند، داستانی و پویانمایی از سراسر جهان می‌پردازد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» بیش از چهل و شش حضور جهانی را پشت سر گذاشته و هفت جایزه جهانی کسب کرده است. این فیلم برگرفته از یک ماجرای واقعی است و قصه‌ یک دختر دبیرستانی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ فوتبال در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ورزشگاه آزادی برود.

چهل و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کورتاس» (Curtas – Festival do Imaxinario)  هشتم آبان برابر با 30 اکتبر میلادی با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان می‌دهد.

«زنگ تفریح» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد ساخته شده و محصول «شمید فیلم» است.

عکس از نگار نیکخواه‌ آزاد است.

انتهای پیام/