برگزیدگان اسکار دانشجویی معرفی شدند/ اصغر فرهادی اهداکننده یکی از جوایز | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸

برگزیدگان اسکار دانشجویی معرفی شدند/ اصغر فرهادی اهداکننده یکی از جوایز

بهترین های چهل و هشتمین دوره اسکار دانشجویی از سوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری صبا  به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز گذشته ۲۱ اکتبر برگزیدگان چهل و هشتمین دوره اسکار دانشجویی را معرفی کرد.

بهترین های این دوره جوایز اسکار دانشجویی از میان ۱۴۰۴ فیلم ارائه شده به آکادمی که از ۲۱۰ مدرسه فیلمسازی آمریکا و ۱۲۶ کالج و دانشگاه بین المللی بودند، انتخاب شد.

از برگزیدگان پیشین جوایز آکادمی می توان به پاتریسیا کاردوسو، کری فوکوناگا، اسپایک لی، پاتریشیا ریگن و رابرت زمکیس اشاره کرد.

جوایز طلایی، نقره ای و برنز این دوره آکادمی در هفت گروه توسط کارگردانانی چون پیتر داکتر، اصغر فرهادی، ماریل هلر، نانفو وانگ به برندگان اهدا می شود. آکادمی یک مراسم مجازی برای تجلیل از برگزیدگان در آینده برگزار خواهد کرد.

همه برگزیده های جوایز آکادمی جواز شرکت در بخش اسکار بهترین انیمیشن کوتاه، بهترین فیلم کوتاه و بهترین مستند کوتاه را دریافت کرده اند.

برخی از مهمترین جوایز این دوره اسکار دانشجویی به این شرح است:

جایزه طلایی بهترین فیلم تجربی/ آلترناتیو مربوط به دانشگاه های آمریکا و بین الملل به «سرما زده شدن» از دانشگاه آیووا رسید.

جایزه طلایی بهترین انیمیشن مربوط به دانشگاه های آمریکا به انیمیشن «فراموش نشده» از دانشگاه کالیفرنیا رسید. این جایزه در بخش بین الملل به انیمیشن «کفش های لویی» از فرانسه تعلق گرفت.

جایزه طلایی بهترین مستند مربوط به دانشگاه های آمریکا نیز به مستند «وقتی آنها رفته اند» از دانشگاه برکلی رسید. این جایزه در بخش بین الملل نیز به مستند «چرا برای من نماندی؟» از هلند تعلق گرفت.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است