کتاب‌های عکس «محرم» و «آفتاب ری» همچنان در بن بست انتشار | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴

کتاب‌های عکس «محرم» و «آفتاب ری» همچنان در بن بست انتشار

دو کتاب عکس «محرم» و «آفتاب ری» جمشید بایرامی پس از 15 سال هنوز در بن‌بست انتشار هستند.

جمشید بایرامی در گفتگو با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری صبا درباره انتشار کتاب عکس های خود با مضامین مذهبی بیان کرد: کتاب عکس «آفتاب ری» و «محرم» پس از گذشت ۱۵ سال همچنان در انتظار سرمایه گذار و ناشر است.

وی افزود: این دو کتاب عکس را از ۱۵ سال پیش تاکنون آماده چاپ و انتشار دارم ولی هیچ یک از نهادهای مذهبی حاضر به انتشار این کتاب ها نیستند.

بایرامی درباره دلایل سر باز زدن نهادهای مرتبط برای انتشار این دو کتاب بیان کرد: وزارت ارشاد اعلام کرده است که ناشر نیست و نمی تواند این کتاب ها را چاپ کند و سایر نهادهایی که بودجه های دینی و مذهبی در اختیار دارند نیز اعلام کرده اند که انتشار این کتاب ها به کار ما نمی آید و اهداف و مسئولیت های دیگری را دنبال می کنند.

وی درباره دلایلی که ناشران برای منتشر نکردن این کتاب ها دارند، اظهار کرد: ناشران معتقدند که کتاب های دینی و مذهبی خریدار ندارد و نمی توانند این کتاب ها را چاپ کنند.

بایرامی در پایان درباره معضلات گرانی کاغذ که دامنگیر نشر ایران شده است، توضیح داد: معضل چاپ نکردن کتاب های «محرم» و «آفتاب ری» گرانی کاغذ نیست، بلکه معضل این است که هیچ نهاد و ناشری حاضر نیست کتابی با مضامین دینی و مذهبی چاپ کند.

جمشید بایرامی در مجموعه عکس های مستنداجتماعی خود شامل «آفتاب ری» عکس هایی را مربوط به فرهنگ زائران و نیایش مردم در مراسم‌ و مناسبت‌های مختلف در حرم عبدالعظیم(ع) ثبت کرده است و مجموعه «محرم» نیز درباره ۱۰ سال محرم در میان اقوام ایرانی و تنوع عزاداری‌‌ها در مناطق مختلف ایران است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است