«در مسیر توسعه» را برای اجرای عدالت تولید می‌کنیم/ بیان معضلات زیرساختی کشور | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۲
مریم مقدسی در گفتگو با صبا:

«در مسیر توسعه» را برای اجرای عدالت تولید می‌کنیم/ بیان معضلات زیرساختی کشور

تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «در مسیر توسعه» درباره هدف و ساختار آن در این تقریبا سه ماهی که آنتن رادیو فرهنگ را در اختیار دارد، توضیح داد.

مریم مقدسی تهیه‌کننده برنامه «در مسیر توسعه» رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره این برنامه و هدف آن توضیح داد: این برنامه با مشارکت و همراهی نمایندگان مجلس و مسئولان کشور، مشکلات و معضلات زیرساختی را بررسی می‌کند و در مسیر توسعه متوازن قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: توسعه متوازن همان برقراری عدالت در حوزه مختلف زیرساختی است مانند حمل و نقل، معادن، آب و همچنین حوزه‌های دیگر. یکی دیگر از مسیرهایی که این برنامه در آن حرکت می‌کند بررسی فعالیت‌هایی است که قبلا قول انجام آن داده شده است و برنامه تحقق آن قول را پیگیری می‌کند.

این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه «در مسیر توسعه» کارهایی که باید برای حل مشکلات زیرساختی انجام شود نیز بررسی می‌کند، عنوان کرد: این برنامه بررسی می‌کند تا تمام این هدف‌گذاری‌ها به صورت مساوری در تمام نقاط کشور برقرار شود و همه مردم در آن سهیم باشند.

او درباره ساختار برنامه توضیح داد: محمد خدابخشی رییس فراکسیون توسعه متوازن کشور که نماینده مردم الیگودرز و نایب رییس اول کمسیون برنامه و بودجه مجلس نیز است، مهمان ثابت برنامه ما در هر هفته است و درباره محتوای برنامه بسیار ما را همراهی می‌کند. همچنین با توجه به موضوع برنامه و زیرساختی که هر هفته در حوزه‌های متفاوت بیان می‌شود، همراه با آن زیرساخت با معاونان وزرا در همان زمینه صحبت می‌کنیم و درنهایت مهمانان تلفنی مختلفی ما را در این برنامه همراهی می‌کنند.

مقدسی در ادامه بیان کرد: در این برنامه به مسایلی می‌پردازیم که مردم سخت با آن‌ها درگیرند. به عنوان مثال قرار است در برنامه جدید «در مسیر توسعه» به مساله حمل و نقل بپردازیم و مشکلات راهی و جاده‌ای را بیان کنیم چراکه بسیاری از روستاهای کشور درحال حاضر مسیر تردد درستی ندارند و برای تردد و رفت و آمد با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. اگر توجه کنید جاده‌ها در بسیاری از نقاط کشور توسعه پیدا کرده و تبدیل به آزادراه و بزرگراه شده اما این توسعه متوازن نبوده است به این معنا که بعضی نقاط کشور به این امکان دست پیدا نکرده‌اند.

او افزود: در این نقطه نماینده‌ها مطالبات خود و مردم را برای شنیدن و پاسخگویی وزرا و دیگر مسئولان بیان می‌کنند.

تهیه‌کننده «در مسیر توسعه» درباره تاثیرگذاری این برنامه بیان کرد: این برنامه نزدیک به سه ماه است که آنتن رادیو فرهنگ را در اختیار دارد و هنوز برنامه نوپایی محسوب می‌شود اما این موضوع که مسئولان می‌دانند در یک جایی مطالبه‌گری صورت می‌گیرد و قول‌ها و عملکرد آن‌ها را پیگیری و بررسی می‌کند، به نظر من در راستای هدف برنامه بسیار موثر است.

او افزود: این برنامه و راهی که با عنوان توسعه متوازن دنبال می‌کند بر اساس اصل ۴۸ قانون اساسی است به این معنا که در قانون اساسی نیز آمده که اگر قرار است در نقطه‌ای از کشور توسعه‌ای رخ دهد باید این اتفاق به صورت عادلانه برای همه مردم و در همه نقاط باشد که البته فراکسیون توسعه متوازن مجلس نیز در همین مسیر حرکت می‌کند.

سردبیر «در مسیر توسعه» عنوان کرد: این برنامه به صورت زنده و تصویری و صوتی هم‌زمان با پخش در رادیو در صفحات مجازی اینستاگرامی نیز پخش می‌شود و زمانی که من پیام‌های مردم را می‌بینم متوجه این موضوع می‌شوم که این برنامه چقدر می‌تواند برای مردم امیدبخش باشد چراکه یک برنامه‌ای مشکلات آن‌ها را بیان می‌کند و همین می‌تواند شروع تغییر در این مسیر باشد.

مقدسی در پایان گفت: «در مسیر توسعه» دوشنبه هر هفته ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ دقیقه روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود و فاطمه اسحاق‌طبار گویندگی آن را برعهده دارد و کارشناس ثابت برنامه محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز است. همچنین مسئول بخش هماهنگی برنامه برعهده فروزان امیدی است.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است