مساله امروز سینمای ما کیفیت فیلم‌هاست/ دلیل فعال‌تر شدن سرگروه آزاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۵
مسعود اطیابی در گفتگو با صبا:

مساله امروز سینمای ما کیفیت فیلم‌هاست/ دلیل فعال‌تر شدن سرگروه آزاد

عضو شورای عالی اکران می گوید دلیل فعال تر شدن سرگروه آزاد در 6 ماهه دوم سال، رونق‌بخشی به اکران است.

مسعود اطیابی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما که عضو شورای عالی اکران نیز است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره تصمیم شورا برای اکران چند فیلم در ۶ ماهه دوم سال در سرگروه آزاد برای رونق فروش گفت: من نه به عنوان عضو شورا بلکه به عنوان یک سینماگر نظرم را درباره وضعیت اکران و مواجهه مخاطب با فیلم های روی پرده عرض می کنم. به اعتقاد من مردم در این شرایط اقتصادی اگر برای سینما رفتن هزینه می کنند، در انتخاب هایشان سخت‌گیرتر شده اند و انتظار دارند فیلم خوب ببینند.

وی افزود: آنچه مسلم است با جمعیت ۸۰ میلیونی ما و جمعیتی که امکان سینما رفتن دارند ما باید ماهی ۷ تا ۸ میلیون نفر مخاطب سینما داشته باشیم ولی در حال حاضر این رقم محقق نمی شود که برای جذب مخاطب به سینما باید تولیداتی داشته باشیم که از لحاظ تکنیکی و محتوایی جایگاه بهتری داشته باشند.

این کارگردان سینما در پاسخ به اینکه آیا مخاطب از ژانر کمدی و فیلم هایی از این دست که اکران را اشباع کرده اند دلزده نشده است، بیان کرد: مردم می توانند از هر ژانری اشباع شوند ولی الان مساله سینمای ما ژانر نیست بلکه کیفیت آثار است ضمن اینکه به اعتقاد من هیچ ژانری هیچ وقت تمام نمی شود و هر بار می توان فیلمی خوب در ژانر تولید کرد و مردم هم آن را دوست داشته باشند.

اطیابی درباره فعال شدن سرگروه آزاد نیز توضیح داد: به نظر می رسد سرگروه آزاد در این مقطع می تواند به داد برنامه ریزی برای سینما برسد تا تعداد بیشتری فیلم روی پرده برود و صف فیلم های منتظر اکران کمتر شود.

کارگردان مجموعه فیلم های «تگزاس» در پایان تاکید کرد: اگر چند فیلم که امکان جذب مخاطب را دارند در سرگروه آزاد روی پرده بروند، وضعیت اکران و فروش فیلم ها بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است