حمایت از ایده‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در «علم بهتر است» | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۲

حمایت از ایده‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی در «علم بهتر است»

رادیو تهران با حمایت از ایده های علمی و کمک به تجاری شدن ایده های برتر، روزهای زوج برنامه «علم بهتر است» راهی آنتن می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، پیام امیری مدیر گروه تهران و رویدادهای رادیو تهران درباره برنامه «علم بهتر است» گفت: برنامه «علم بهتر است» یک مجله علمی با رویکرد شناخت بهتر علم و فناوری در راستای معرفی توانمندی ها و دستاوردهای علمی تا کاربردی کردن علم در صنعت است.

وی افزود: در این برنامه گفتگوهای علمی و کاربردی با مشارکت دانشجویان، نخبگان، استادان، اعضای هیات علمی، کارآفرینان، مسئولان، مدیران نهاد ها و ارگان های مربوطه انجام می شود.

به گفته امیری، این مجله علمی در دو بخش به بررسی موضوعات می پردازد؛ بخش اول خبر و رویدادهای مهم علمی ایران و جهان بررسی می شود و در بخش دوم تحلیل، پیشنهاد، راهکار، ارایه مسیر درست به نخبگان و کارآفرینان برای کاربردی کردن علم است که به بررسی طرح ها، پایان نامه ها، ایده ها تا چگونگی عملیاتی شدن آنها پرداخته می شود.

او درباره هدف «علم بهتر است» بیان کرد: هدف اصلی برنامه معرفی توانمندی های علمی در کشور و کمک به رونق تولید بر پایه دانش بومی است که همراه با معرفی نخبگان جوان و تقویت باور امید به آینده، حمایت از ایده های علمی و کمک به تجاری شدن ایده ها انجام می شود.

امیری تاکید کرد: علاوه بر این پویش «ایده باز» با مشارکت پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی برای پشتیبانی از نخبگان علمی و ایده پردازان برتر راه اندازی شده است. معرفی توانمندی و ظرفیت های نخبگان علمی و حمایت از ایده ها و پایان نامه های دانشجویی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق شعار سال با رویکرد تولید ثروت از علم از ضروریات تهیه و پخش برنامه علم بهتر است.

مدیر گروه تهران و رویدادهای رادیو تهران در پایان با معرفی بخش های مختلف برنامه گفت: در بخشی با عنوان «مشاهیر» به معرفی چهره های ماندگار علمی پرداخته می شود. «خیلی ساده» درباره استفاده از فناوری برای راحتی زندگی است. در بخش «مستند کوتاه» اماکن علمی و کاربرد آنها معرفی خواهد شد.

عوامل این برنامه عبارتند از تهیه کننده: آرزو مددی، گوینده: غزاله کفاش طلب، کارشناس-ژورنالیست: بهاره صفوی و محمد صالح تیمار، نویسنده: فاطمه ترسا، آیتم ساز و هماهنگی: فرشته یوسف پور، ارتباطات: یاسر کطاییان.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است