ضرغامی: قصد نداریم کنار مقبره کوروش چاه حفر کنیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴

ضرغامی: قصد نداریم کنار مقبره کوروش چاه حفر کنیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در واکنش به حواشی به‌وجودآمده در روزهای اخیر گفت که دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌های نرم، صنایع‌فرهنگی و خلاق درباره حواشی اخیر درباره مقبره کوروش گفت: ممکن است از یک سخنرانی کارشناسی دقیق، کسی استنباطی کند و تیتری بزند و بعضی آگاهانه و بعضی ناآگاهانه به آن بپردازند. آن‌چه برای ما مهم است حفظ میراث‌فرهنگی است، با همه قوت.

او اظهار کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌دنبال حفر چاه در کنار مقبره کوروش نیست.

ضرغامی بیان کرد: حل مشکلات مردم وظیفه ماست. مردم پاسارگاد ۲۵۰۰ سال است که از پاسارگاد و از مقبره کوروش حفاظت کرده‌اند. این مردم باارزش‌اند. مساله اصلی ما مردم است. اگر ما به پاسارگاد به‌خاطر مدنیتی که شکل گرفته و جزو هویت ایرانیان محسوب می‌شود، بی‌اعتنا باشیم کار درستی انجام نداده‌ایم.

او همچنین گفت: در بازدیدی که از پاسارگاد داشتم شاهد اعتراضات مردم بودم که بسیاری از امور جاری‌شان دچار اختلال شده بود. ما باید مشکل مردم را حل کنیم. امیدوارم وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تدبیر مشکلات مردم را حل می‌کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اینکه تحریف ماندنی نیست، گفت: ما در دولت با اولویت پاسارگاد اعتبار مصوب کردیم و در محل حاضر شدیم و نحوه هزینه کردن این اعتبارات را برای حفظ میراث‌فرهنگی توضیح دادیم.

ضرغامی چند روز پیش در سفر استانی به فارس، پس از دیدن میراث جهانی پاسارگاد و گفتگو با محلی‌ها گفته بود همه جای استان در خصوص ساخت‌وساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، امروز مردم شهر پاسارگاد به‌خاطر مقبره کوروش و قوانین ما نمی‌توانند ساختمان دوطبقه بسازند، درست کشاورزی کنند، چاه بزنند، دکل بزنند. من باید این مشکل را حل کنم. یک مقدار انقباض قوانین حریم‌ها را بردارم و انبساطی کنم. از جناب آقای رییسی هم خواهش می‌کنم اجازه بدهند هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در دولت این موضوع را با اولویت مطرح کنیم، چون این تصمیم یک تصمیم ویژه و مثل حرکت روی لبه تیغ است.

این حرفای او با حاشیه هایی همراه شد که حالا او ناگزیر به توضیح شد.

انتهای پیام

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است