جشنواره شیر طلایی اکراین از دو نمایش ایرانی تجلیل کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۴

جشنواره شیر طلایی اکراین از دو نمایش ایرانی تجلیل کرد

نمایش‌های «هولودومور» و «آشویتس زنان» در سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر شیر طلایی اکراین مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفتند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر سه‌گانه سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر شیر طلایی اکراین برای نخستین بار میزبان نمایش‌های ایرانی «هولودومور» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی‌زینل و «آشویتس زنان» به نویسندگی و کارگردانی علی صفری بود.

نمایش ‌های «هولودومور» و «آشویتس زنان» پس از اجرا در سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر شیر طلایی اکراین مورد تجلیل ویژه هیات داوران قرار گرفتند. این رویداد یکم تا هشتم اکتبر در شهر لیویو اکراین برگزار شد.

نمایش «هولودومور» روایتی از قحطی خودساخته استالین و نسل کشی میلیون‌ها اکراینی بود که توانست با اقبال عمومی مخاطبان اکراینی قرار گیرد، این نمایش در ابتدا دو شب در سالن تئاتر پیچرسکی شهر کیف روی صحنه رفت که با حضور استادان دانشگاهی، منتقدان و اهالی رسانه و تلویزیون این کشور همراه بود.

پس از اجرای این نمایش در کیف، گروه نمایش به شهر لویو اکراین رفت تا در جشنواره شیر طلایی شرکت کند. این اثر در آخرین روز جشنواره اجرا و با تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره روبرو شد. هولودومور پس از بازگشت به ایران برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شود.
امیر نوروزی، امیر شمس، نفیسه زارع، مهدی ابوحمزه، رها حاجی زینل، علی صفری، نازنین میهن، سارینا آزاد میلانی، محمد پسندیده و حسن محمدیان در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

همچنین نمایش «آشویتس زنان» که پیشتر چهار بار در شهرهای مختلف ایران اجرا شده بود، توانست با طراحی جدید و محیطی خود بار دیگر نظر مثبت هیات داوران جشنواره تئاتر شیر طلایی را از آن خود کرد. همچنین نسخه ترجمه شده این نمایش با اقبال خوب مخاطبان اکراینی روبرو شد و مذاکراتی برای اجرای اکراینی این اثر توسط گروه تئاتر اکراینی صورت گرفت.

امیر شمس، رها حاجی زینل، نازنین میهن و سارینا آزاد میلانی در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. همچنین پدرام رضوانی در مقام طراح نور، علی صفری در مقام طراح صحنه، رضا جاویدی به عنوان عکاس، روزبه اخوان در جایگاه طراح موسیقی و امین قنبری در مقام طراح گرافیک همراه گروه تئاتر سه گانه در این دو اجرای بین‌المللی بودند.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است