محمدرضا خاکی در کارگاه «تولید تئاتر» روند اجرای یک نمایش را بررسی می‌کند

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی-هنری «هنر فردا»، محمدرضا خاکی مدرس، مترجم و کارگردان تئاتر، کارگاه «تولید تئاتر» را با تاکید بر ایده، متن و اجرا برای علاقه‌مندان به هنرِ اجرا و بازیگری در موسسه هنر فردا برگزار می‌کند.

این کارگاه روند اجرای یک نمایش از منظر کارگردان، براساس تکنیک‌های بازیگری و نحوه رسیدن به نقش تا اجرای آن بر صحنه، یا به عبارتی از ایده تا اجرا را فرا می‌گیرد. اهم مباحث در این کارگاه به شرح زیر است:

ایده چیست؟ ایده پردازی چگونه است؟ ایده پرداز کیست؟ و چگونه می توان ایده را در صحنه عملی کرد؟ ایده به عنوان یک عنصر بنیادی تفکر می‌تواند دیدنی و قابل لمس باشد و برای بازیگر ایده پردازی تمام مراحل چرخه تفکر، از نوآوری و رشد، تا واقعی سازی را در بر می‌گیرد.

مرحله نخست تمرین‌های این کارگاه با بحث نظری و کار عملی پیرامون ایده آغاز خواهد شد.

مواجهه با متن و شناخت همه ابعاد آن در انتقال پیرنگ توسط بازیگر به مخاطبان اثر نمایشی برای اجرای موفق یک نمایش ضروری است. در مرحله دوم از تمرین‌های به این موضوع پرداخته خواهد شد. اجرا می‌تواند از پیش نوشته شده، فی‌البداهه و یا کاملا هماهنگ شده باشد. در واقع اجرای تئاتر می‌تواند هر موقعیتی که دارای چهار عنصر پایه‌ای زمان، مکان، بازیگر و بیننده باشد را شامل شود.

تمرین‌های مرحله نهایی کارگاه به انتخاب روش و شکل اجرا از یک‌سو و دقت در جزییات بازی از سوی دیگر می‌پردازد و در پایان دوره، تمرین‌ها و پروژه‌های کلاسی هنرجویان به نمایش در خواهد آمد.

انتخاب هنرجویان برای این کارگاه براساس مصاحبه ورودی توسط محمدرضا خاکی صورت می پذیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت‌نام می‌توانند با شماره 02188881092 و یا 09981401506 در واتس‌اپ و یا تلگرام و یا نشانی اینترنتی http://arttomorrow.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/