هدف «چاپ‌خانه» کتابخوان کردن مردم است/ معرفی آثار در ژانرها و سبک‌های مختلف | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
پرویز جمالی در گفتگو با صبا:

هدف «چاپ‌خانه» کتابخوان کردن مردم است/ معرفی آثار در ژانرها و سبک‌های مختلف

تهیه‌کننده برنامه «چاپ‌خانه» درباره این برنامه و ساختار آن توضیح داد.

پرویز جمالی تهیه‌کننده برنامه «چاپ‌خانه» رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، درباره این برنامه گفت: رویکرد ما در این برنامه این است که کتاب‌های تازه منتشر شده را به مخاطبان معرفی کنیم و آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. البته کتاب‌هایی که زمانی از انتشار آن‌ها گذشته باشد در برنامه ما معرفی می‌شوند و تمرکز اصلی ما بر محتوا و تازگی آن‌ها است.

او ادامه داد: در «چاپ‌خانه» علاوه بر معرفی کتاب، با نویسنده یا مترجم آن اثر نیز گفتگو می‌کنیم که در این گپ و گفت‌ها، مولف یا مترجم نه تنها محتوا و حال و هوای کتاب را برای مخاطب شرح می‌دهد بلکه درباره سبکی که کتاب دارد نیز صحبت می‌کند.

این تهیه‌کننده درباره ساختار برنامه خود توضیح داد: «چاپ‌خانه» یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ راهی آنتن رادیو فرهنگ می‌شود و مدت برنامه نیز ۳۰ دقیقه است. ما هر هفته در این ۳۰ دقیقه ۲ کتاب را به مخاطبان خود معرفی می‌کنیم که این کتاب‌ها در هر سبک و ژانری می‌توانند باشند. در ابتدای برنامه پس مقدمه و توضیحات گوینده درباره کتاب به بخش معرفی و گفتگو با نویسندگان یا مترجمان می‌رویم.

او افزود: صادق وفایی کارشناس بخش رمان‌های جنایی و پلیسی برنامه، مصطفی محمودی کارشناس نمایشنامه‌ها است و مریم بیانی کارشناسی بخش کتاب‌های اجتماعی، سیاسی و… را برعهده دارد همچنین گوینده اصلی برنامه لیدا وحیدی است.

جمالی در پایان درباره هدف «چاپ‌خانه» گفت: هدف ما در این برنامه ایجاد یک تلنگر به افرادی است که دوستی نزدیکی با کتاب ندارند. می‌خواهیم بگوییم که حضور کتاب و کتابخوانی تا چه اندازه در زندگی و در احوالات انسان تغییر و تحول ایجاد می‌کند و تا چه حد می‌تواند در روند زندگی به افراد کمک کند. در فصل پاییز نیز سعی ما این است که با همان فرم و ساختار همیشگی به معرفی آثاری بپردازیم که با شرایط و احوال در لحظه مخاطبانمان همخوانی داشته باشد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است