مینی کامپیوترها گزینه ای برای ویرایش عکس و فیلم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱

مینی کامپیوترها گزینه ای برای ویرایش عکس و فیلم

مینی کامپیوتر های کوچک قدرتمند را می توانید در هر جایی به کار بگیرید تا قدرت و سرعت را در پردازش برای شما به ارمفان بیاورد.

 

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که با نرم افزارهای گرافیکی سروکار دارید و به دنبال تهیه یک کامپیوتر برای ویرایش ویدئو هستید، احتمالاً یک سیستم ارزان قیمت می تواند نیاز شما را در اجرای نرم افزارهای گرافیکی پاسخگو باشد.

در حال حاضر، سیستم های کامپیوتری نسبت به قبل بسیار پیشرفته تر شده اند و می‌توانید ویدئو را تقریباً در هر دستگاهی ویرایش کنید. برای مثال اگر یک ویدئوی ساده ۶۰ ثانیه‌ای دارید، می‌توانید آن را در زمان کوتاهی حتی در تلفن هوشمند خود ویرایش کنید.

با این وجود، اگر به دنبال ویرایش یک ویدیوی ساده یا یک فیلم کوتاه یا حتی تولید محتوا برای سایت های آپارات یا یوتیوب هستید، نیاز به یکسری مشخصات حداقلی برای سیستم خود دارید تا فرآیند ویرایش به صورت بسیار روان انجام بگیرد و در حین کار دچار اختلال نشود.

به هر حال، یک کاربر و طراح گرافیکی به هیچ وجه تمایل ندارد ساعت ها پشت سیستم بنشیند و منتظر رندر یک قطعه فیلم ۳۰ ثانیه‌ای باشد؟ چرا که یک کامپیوتر با سرعت پایین و کند، فقط کاربر را ناامید می‌کند.

البته چند سالی است که مینی کامپیوترها به بازار تکنولوژی قدم گذاشته اند تا بسیاری از امور را در ابعادی بسیار کوچکتر و مصرف برق بسیار پایین‌تر با قابلیت کارکرد ۲۴ساعته در ۷روز هفته انجام دهند. بحث خرید مینی کامپیوترها در سال‌های اخیر به دلیل قیمت بسیار مناسب تر در برابر کیس ها و پی سی ها و پایین آمدن قدرت خرید افراد و بخصوص طراحان، سبب تمایل روزافزون کاربران گردیده است.

با توجه به این که مشهورترین ابزارهای گرافیکی دو بعدی و سه بعدی گرافیکی و ویرایش عکس و ویدئو ازجمله فتوشاپ و پریمیر و …، مقدار زیادی منابع مصرف می‌کنند، بنابراین بسیار حائز اهمیت است که هنگام خرید بدانید کدام مینی کامپیوتر برای کار شما مناسب‌تر است.

برای این امر، لازم است بررسی کنیم که قبل از خرید یک مینی کامپیوتر برای ویرایش ویدئو باید چه ویژگی هایی داشته باشد. عموماً پردازنده و رم به دلیل این که در حین کار حداکثر بار و فشار کاری را تحمل می کنند، بیش از هر چیز حائز اهمیت هستند.

البته در امور گرافیکی به خصوص در ویرایش فیلم، قدرت و زمان پردازش کارت گرافیک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به این جهت که کاربر بتواند با قدرتمندترین ابزارهای ویرایش کار کند، بدون این که بار گرافیکی مورد نیاز باشد. علاوه بر این، می‌توان یک مینی کامپیوتر را به تلویزیون متصل کرده و از صفحه نمایش آن برای راحتی بیشتر استفاده نمود.

تفاوت قیمتی مینی کامپیوترها عمدتاً به پردازنده مورد استفاده یا رم تعبیه شده روی آن بستگی دارد.

با خرید مینی پی سی علاوه بر بهرگیری از یک کامپیوتر کوچک و مطمئن ضمن این که به فضای بسیار کمی برای قرار گیری این سیستم بر روی میز کارتان و یا اتصال در پشت مانیتور نیاز خواهید داشت، هزینه های خرید، نصب و نگهداری، به شدت کاهش پیدا می کند و به طور کلی تمامی امکانات یک کیس کامپیوتر، در سایز بسیار کوچک و بدون دردسرهای هماهنگی قطعات کیس و صدای زیاد فن در اثر کارکرد طولانی مدت در اختیار کاربر قرار می گیرد.

نمونه‌هایی از مینی کامپیوتر برای ادیت عکس و ویدئو

مینی کامپیوتر اپل مک مینی

کمپانی اپل که سال های زیادی است در عرصه محصولات الکترونیک و مرتبط با فناوری اطلاعات پیشتاز می باشد و در هر حوزه با سخت افزار قوی و پیشرفته وارد شده است در زمینه مینی کامپیوتر نیز یک تکنولوژی قدرتمند، مجهز، ظریف و کاربردی به نام Mac Mini Apple به بازار عرضه کرده است.

مک مینی اپل را می‌توان یک کیس کامپیوتر بسیار کوچک، با امکانات زیاد و کارآیی بالا دانست. بر روی مک مینی سیستم عامل Mac OS X Mavericks نصب شده است که امکانات فوق‌العاده زیادی دارد و حتی می تواند بازی‌های کامپیوتری سبک شما را بسیار نرم و روان اجرا کند.

مینی کامپیوتر HP t730

کمپانی معتبر و عظیم HP نیز در حوزه تولید مینی کامپیوتر محصولات متنوع و قدرتمندی را عرضه کرده است.

مینی کامپیوتر HP t730 با ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارای امکانات فوق‌العاده زیادی است و این کیس کوچک می‌تواند رقیب بزرگی برای انواع کامپیوترهای حتی بزرگ‌تر از خودش باشد.

قیمت مناسب کامپیوتر کوچک اچ پی مدل t730 در مقایسه با کیس و محصولات هم رده در دسته بندی مینی کامپیوترها و نیز برند با کیفیت و گران قیمت اپل، موجب شده که بسیاری از طراحان با بودجه کم تر، تمایل زیادی به استفاده از مینی کامپیوترهای اچ پی داشته باشند.

 

مشخصات فنی کامپیوتر کوچک اچ پی مدل t730

کامپیوتر کوچک اچ پی مدل t730 مجهز به یک پردازنده ۶۴ بیتی چهار هسته‌ای AMD با فرکانس ۳٫۶GHz می باشد. همچنین دارای دو اسلات رم DDR3L با ظرفیت حداکثر ۱۶GB است که این ویژگی ها این کامپیوتر کوچک را در رده مینی کامپیوترهای حرفه‌ای قرار می‌دهد.

در زمینه ذخیره‌سازی نیز کامپیوتر کوچک اچ پی مدل t730 از حافظه پرسرعت SSD تا ۲۵۶‌گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

پردازنده گرافیکی تعبیه شده روی این مینی کامپیوتر از نوع AMD Radeon R7 Graphics Core بوده و این تکنولوژی جهت انجام انواع امور طراحی و سه‌بعدی، بسیار روان و کاربردی مهیا و بهینه کرده است. همچنین کامپیوتر کوچک اچ پی t730 از کیفیت تصویر Ultra HD پشتیبانی می کند و نیز سهولت در امور گرافیکی با پشتیبانی تا ۴‌مانیتور هم‌زمان، لذت انجام کار را چندین برابر کرده‌ است.

مینی کامپیوتر Dell Wyse 5070

کمپانی مقتدر و معتبر Dell نیز در بازار کامپیوتر، از نظر تنوع در توان کاری، ویژگی‌های کارکردی، اندازه و طراحی ظاهری، جزء برترین برندهای حال حاضر است و بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی و کاربران خانگی در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند. طراحی منحصر به فرد این مینی کامپیوتر کار با نرم افزارهایی از جمله فتوشاپ، ایلاستریتور، کورل، پریمیر و اجرای اتوکد و افتر افکت را امکان پذیر می کند.

مشخصات فنی کامپیوتر کوچک دل مدل Wyse 5070

کامپیوتر کوچک دل مدل Wyse 5070 دارای پردازنده  Intel Pentiumچهار هسته ای با حداکثر فرکانس ۲٫۸گیگاهرتز می‌باشد و همین امر، این سیستم را برای ادیت فیلم بسیار متناسب کرده است. همچنین، دارای دو اسلات حافظه رم DDR4 بوده و تا ۶۴گیگابایت پشتیبانی می کند.

قطعاً یکی از فاکتورهای مهم برای کاربران گرافیکی سرعت بالای سیستم است که وجود حافظه داخلی SSD M.2 روی این مینی کامپیوتر سرعت بسیار بالایی را برای کاربران فراهم می آورد.

شاخصه اصلی مینی کامپیوتر Dell Wyse 5070 پشتیبانی از یک عدد کارت گرافیک Radeon 2G DDR5  در کنار گرافیک Onboard مدل Intel UHD 605 است که کیفیت تصویر خارق العاده UltraHD را روی ۶ مانیتور همزمان به کاربران ارائه می‌دهد.

با توجه به این که این مینی کامپیوتر فاقد فن می باشد و از تکنولوژی پیشرفته و جدید هیت سینک استفاده می کند امکان کارکرد ۲۴ ساعته در ۷روز هفته را برای کاربران فراهم می کند. همچنین بدنه فلزی مستحکم با روکش پلاستیک مشبک جهت زیبایی بیشتر محیط، شرایط ورود و خروج هوا را به سهولت انجام می دهد.

در مجموع، استفاده از مینی کامپیوتر در زمینه طراحی های دوبعدی و سه بعدی را می‌توان راه‌حلی ارزان‌تر از تهیه‌ی یک کیس بزرگ و جاگیر کامپیوتر و به مراتب با طول عمر بالاتر به حساب آورد؛ راه‌حلی که می‌توان به راحتی آن را به نمایشگر، صفحه‌کلید و ماوس متصل کرد و از آن بهره برد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است