آمادگی کتابخانه مرکزی کردستان برای افتتاح در هفته وحدت | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۵

آمادگی کتابخانه مرکزی کردستان برای افتتاح در هفته وحدت

مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان از نزدیک در جریان روند تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی قرار گرفتند.


به گزارش صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد، محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، اصغر گودرزی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد با حضور در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای کردستان از نزدیک در جریان روند تکمیل و تجهیز این پروژه فرهنگی قرار گرفتند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بازدید با حضور در بخش‌های گوناگون این مجموعه درباره فعالیت‌ها و خدمات متنوع کتابخانه‌ در هر بخش با مدیران‌ کل و کارشناسان حوزه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مهدی رمضانی پس از بازدید از کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در جلسه کارگروه پیگیری روند تجهیز و بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی، بیان کرد: افتتاح این کتابخانه موجب ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم می شود.

وی عنوان کرد: بدون شک با آغاز فعالیت کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در شهر سنندج کیفیت و کمیت خدمت رسانی به علاقمندان و اقشار مختلف مردم ارتقا پیدا می کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جذب مخاطب را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بعد از فراهم کردن فضا و امکانات، توجه به جذب علاقه‌مندان به مجموعه فرهنگی مهم ترین اقدام است.

رمضانی همچنین با اشاره به توجه ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تخصیص اعتبارات لازم به منظور تکمیل و استاندارد سازی کتابخانه مذکور، عنوان کرد: بخش های مختلف در نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای تسریع در بهره برداری از این پروژه تلاش های ویژه ای انجام داده اند.

مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد نیز در این جلسه بر لزوم استفاده از ظرفیت های استان تاکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی امام خامنه ای نقش مهمی در ارتقای شاخص های فرهنگی خواهد داشت.

وی توجه به مطالبات عمومی و رسانه ای را مهم دانست و بیان کرد: خدمت رسانی به مردم مطابق با ظرفیت های موجود در کتابخانه امری ضروری است و باید به این مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در جلسه با قدردانی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اظهار کرد: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی امام خامنه ای در استان، علاوه بر ارتقای شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی، سطح خدمات رسانی به عموم مردم و همچنین نخبگان و محققان افزایش چشمگیری می یابد.

مخدومی زیربنای کتابخانه مرکزی امام خامنه ای را ۳۵۰۰ مترمربع در ۶ طبقه ذکر کرد و گفت: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی از جمله نشریات، نابینایان، ناشنوایان، سالن مطالعه آقایان و بانوان به صورت مجزا – بخش وی آی پی آقایان و بانوان، سالن مطالعه ویژه محققان است.

وی ادامه داد: گالری، سالن جلسات، سالن آمفی تئاتر، بخش کلاس های مبتنی بر وب، مخزن کتاب، بخش مرجع، بخش دیداری و شنیداری، خدمات فنی، بخش گروهی اعضا و اتاق علم که برای اولین بار در کشور راه اندازی می شود از قسمت های دیگر کتابخانه مرکزی امام خامنه ای استان کردستان است.

مخدومی بیان کرد: طبقه همکف کتابخانه به طور کامل به بخش کودک اختصاص پیدا کرده و به زیبایی تجهیز و آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: در بخش ویژه نشریات علاوه بر وجود نشریات چاپی قابل استفاده برای اعضا، تصاویر و همچنین سردیس و تندیس برخی از مشاهیر و بزرگان کُرد وجود دارد.

وی در پایان توضیح داد: افتتاح کتابخانه مرکزی امام خامنه ای در هفته وحدت بسیار خوش یمن، نوید بخش و هدیه ای از جانب رهبری (مدظله العالی)، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مردم متدین و فرهنگی کردستان خواهد بود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است