۱۲ استاد بین‌المللی نشست‌های مجازی ۳۸-۲۰ جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

به‌ گزارش صبا به نقل از ستاد خبری سی‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، روزبه رشیدی، رضا ریاحی، کلاوس اِشتاینِک، تورستِن فلایش و بادی مینک از آلمان، آنیتا کیاتکوفسکا-ناگوی از لهستان، لورا یو، مارکس از کانادا، ویرجیل ویدریش، پیتر چِرکاسکی و میشلا گریل از اتریش، آرنه برو از دانمارک، لیا جوواناتزی بلترامی از ایتالیا 12 سینماگر بین‌المللی هستند که با حضور در نشست‌های مجازی 38-20 سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تجارب و دانش خود را به هنرجویان و فیلمسازان منتقل می‌کنند.

روزبه رشیدی متولد 1359 در تهران فیلمساز ایرانی- ایرلندی است و در موسسه آموزشی تکنولوژی دوبلین در رشته‌ رسانه تحصیل کرده است. وی همچنین موسس انجمن فیلم تجربی، تولیدکننده و معلم فیلمسازی تجربی در ورکشاپ‌ها و کارگاه‌های آزاد حرفه‌ای است. او از سال 2000 مشغول فیلمسازی است و هم‌زمان انجمن فیلم تجربی را در تهران تاسیس کرده است.

رضا ریاحی متولد 1368 در تهران و در رشته‌ هنرهای زیبا تحصیل کرده است. وی در ساخت و تهیه چند سریال و مجله‌ انیمیشن همکاری فعال داشته و مهارت‌های خود را در EESI (آنگلوم) و سپس در Ecole de la Poudrière (بورگ لس والنس) در کشور فرانسه تکمیل کرده است. او کارگردان و نویسنده چند فیلم کوتاه متحرک است که جوایز فراوانی کسب کرده‌اند و در پروژه‌های مختلف نقاشی و تصویرسازی نیز همکاری داشته است.

کلاوس اِشتاینِک متولد 1948 در ووپاتال آلمان فیلم‌ساز تجربی، استاد دانشگاه و انسان‌شناس اجتماعی است. وی از 1968 تا 1974 در در مونستر، وورتزبورگ و مونیخ در رشته روانشناسی و زیست‌شناسی تحصیل کرده و مدرک دکترای خود را در موسسه فیزیولوژی رفتاری مکس پلانک با مطالعات بینارشته‌ای و بینافرهنگی درباره اموال و املاک دریافت کرده است. او از 1974 به فیلمسازی مستند روی آورده و تا 1983 در دانشگاه فیلم و تلویزیون مونیخ در رشته‌ فیلمسازی مستند به تحصیل پرداخته است. بعد از آن به عنوان مدرس کارگردانی مستند در مونیخ، لایپزیگ، بوزن، پکن، سریلانکا، آدیس آبابا، جنین و تهران فعالیت داشته است.

آنیتا کیاتکوفسکا-ناگوی متولد 1986 در کراکوف لهستان است. او فارغ التحصیل روانشناسی از دانشگاه ورشو و انیمیشن از مدرسه ملی فیلم، تلویزیون و تأتر لهستان لودز است. او در فیلم‌های خود با استفاده‌ تجربی از تکنیک‌های انیمیشن سنتی دنیاهای کوچک و محبوب خلق می‌کند و سه فیلم با نام‌های Protozoa، Carnalis و Ab ovo ساخته است.

تورستِن فلایش متولد 1972 در کوبلنز آلمان است. او فیلم تجربی را نزد پیتر کولبکا در Städelschule فرانکفورت فرا گرفته است و با گروه موسیقی خود «Malende» در برنامه‌های تئاتری و موسیقایی نیز شرکت می‌کند. فیلم‌های فلایش در جشنواره‌هایی نظیر جشنواره انیمیشن انسی، فیلم زیرزمینی شیکاگو، هنر رسانه‌ای اروپا، فیلم ادینبورگ، درسدن، فیلم روتردام، فیلم کوتاه هامبورگ، فیلم میلانو، فیلم نیویورک، انیمیشن اتاوا و بسیاری دیگر به نمایش درآمده است.

ویرجیل ویدریش متولد 1967 در سالزبورگ اتریش، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و فیلمساز است که در دانشگاه هنرهای کاربردی وین نیز تدریس می‌کند. فیلم کوتاه او Copy Shop نامزد جایزه اسکار شده است و آثار او در مجموع 200 جایزه بین‌المللی دریافت کرده‌اند. ویرجیل ویدریچ در پست‌های مختلفی به عنوان مدیر پروژه، ایده‌پرداز، طراح نمایشگاه یا مدیر هنری در خلق فیلمنامه فیلم کوتاه و بلند، موزیک ویدیو، هنر چیدمان، نمایشگاه‌ها و موزه‌ها و همچنین در پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی مشارکت داشته است.

پیتر چِرکاسکی متولد 1958 در وین اتریش است. او از 1977 تا 1979 در دانشگاه وین به طور هم‌زمان به تحصیل روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی پرداخته و از 1979 فیلمسازی را آغاز کرده است. او در طول زندگی حرفه‌ای خود در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و همچنین از اعضای موسس تعاونی فیلمسازان جدید اتریش بوده که در سال 1982 شروع به کار کرده است. اثر او با نام «دستورالعمل‌هایی برای نور و صدا» (2005) ، در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، اولین نمایش جهانی خود را به اجرا گذاشت.

میشلا گریل متولد 1971 در اتریش، در وین، گلاسکو و لندن (کالج گلدسمیت) تحصیل کرده است. وی از سال 1999 آثار متعددی در زمینه فیلم‌، ویدیو، هنر چیدمان و تصویرهای زنده خلق کرده است. آثار وی در 5 قاره اجرا از جمله در MOMA NY، گالری ملی هنر واشنگتن، مرکز Pompidou Paris ، موزه Reina Sofia مادرید، La Casa Encendida در بارسلونا، ICA لندن و بسیاری از سینماتک‌های دیگر به نمایش درآمده است. میشلا گریل در سال 2010 جایزه هنرمند برجسته را از وزارت هنر و فرهنگ اتریش دریافت کرده است.

لورا یو مارکس متولد 1963 در کانادا و دارای مدرک دکتری مطالعات بصری و فرهنگی از دانشگاه روچستر و نویسنده و استاد دانشکده Grant State در دانشگاه سیمون فیزر است. از جمله نظریات او، تعریف مفهوم تصویر لمسی است که بر اساس آن، ارتباط تماشاگر با رسانه‌ها به‌جای دیدن، با لمس کردن رخ می‌دهد.

آرنه برو متولد 1953 در فردریکسبرگ دانمارک است. وی معاون مدیر مدرسه ملی فیلم دانمارک و رییس بخش مستند و تلویزیون آن است. او به عنوان کارگردان و فیلمنامه‌نویس از مدرسه ملی فیلم دانمارک فارغ‌التحصیل شده است. برو در سال 1988 شرکت تولید فیلم «پنتا فیلم» را تاسیس کرد و به عنوان عضو هیات مدیره در آکادمی فیلم دانمارک، دفتر فیلم دولتی دانمارک، کمیته حقوق فیلم (آکادمی فیلم دانمارک)، اتحادیه کارگران فیلم و … خدمت کرده است.

لیا جوواناتزی بلترامی متولد 1967 در ترنتو ایتالیا، کارگردان، نویسنده و تدوینگر است. او نویسنده شش کتاب است و از 1992 تاکنون بیش از 30 فیلم مستند با تمرکز بر آفریقا ساخته است. او در سال 1997 جشنواره بین‌المللی سینما و گفتگوی بین ادیان «Religion Today» را تاسیس کرد. در سال 2016 مستند «Ukon the samurai» را ساخت که جایزه بهترین فیلم مستند را از جشنواره فیلم «RushDoc» و بهترین مستند بیوگرافی تاریخی را از جشنواره فیلم «StarDoc» در لس‌آنجلس دریافت کرد.

بادی مینک متولد 1956 در لوکزانبورگ آلمان، هنرمند، فیلمساز و تهیه‌کننده است. او در رشته مجسمه‌سازی (آکادمی هنرهای زیبای وین) و فیلمسازی تجربی (دانشگاه هنرهای کاربردی) تحصیل کرده است. آثار او از مرز رشته‌های مختلف هنری عبور کرده و در سینماها، جشنواره‌ها، موزه‌ها، گالری‌ها، فضاهای عمومی و شبکه جهانی وب به نمایش درآمده‌اند.

اجرا و کارشناسی نشست‌های مجازی 38-20 را عطا مجابی برعهده دارد. وی متولد 1363 در قزوین کارشناس ارشد «ادبیات دراماتیک» دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی و هنرآموخته دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ایران، عضو خانه سینما- انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) و مدرس سینما در انجمن سینمای جوانان ایران و فیلمساز است.

نشست‌های مجازی 38-20 به همت معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران همزمان با روزهای برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در فضای مجازی و به طور رایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/