«ایست‌گاه» به خشم‌های کف خیابان می‌پردازد/ نمایش‌های طنز در موقعیت‌های جدی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
فریدالدین نیکجو با صبا مطرح کرد؛

«ایست‌گاه» به خشم‌های کف خیابان می‌پردازد/ نمایش‌های طنز در موقعیت‌های جدی

تهیه‌کننده و کارگردان «ایست‌گاه» درباره این مجموعه نمایشی و هدف آن توضیح داد.

فریدالدین نیکجو کارگردان و تهیه‌کننده «ایست‌گاه» از تازه‌ترین تولیدات شبکه نسیم، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا، درباره این برنامه گفت: ایده و موضوع این برنامه به خشم می‌پردازد، خشم‌های کوچک و کف خیابانی بیهوده که در چند ثانیه قابلیت حل و فصل شدن دارند.

او ادامه: پرداختن به این طرح را چند سالی است که در ذهن دارم، اما پرداخت به خشم‌های کوچک در خیابان‌ها، مانند زمانی که در یک خیابان یک ماشین جلوی دیگری می‌پیچد و باعث دعوا می‌شود. دعوایی که با چند ثانیه صبر اصلا رخ نمی‌دهد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: هدف ما این است که این برنامه یک تلنگری باشد برای مردم به ویژه از زمانی که شیوع کرونا در کشور شروع شده و ذهن افراد بیش از پیش درگیر مشکلات و مسایل مختلف است. به همین دلیل سعی کردیم اثری تولید کنیم که برخلاف برنامه‌های کارشناسی و گفتگو محوری که به زعم من تاثیری در افراد ندارند و فقط با ایجاد یک فضای خشک کارشناسی و نصیحت مردم از سوی افراد شنیده نمی‌شوند.

نیکجو ادامه داد: با بررسی همه این نکات به طرحی در میان یک اثر نمایشی و رئالیتی شو رسیدیم و در محله نسیم آباد پرونده‌های دعوا و خشم‌های کوچه و خیابانی را در قالب نمایش‌های طنازانه روایت و درنهایت حل می‌کنیم.

به گفته این تهیه‌کننده محله نسیم آباد برای این برنامه طراحی و ساخته شده است و مخاطب با ورود به آن در موقعیتی میان واقعیت و خیال قرار خواهد گرفت.

او درباره بازیگران «ایست‌گاه» عنوان کرد: سیدجواد هاشمی به عنوان بازیگر و مجری در این برنامه حضور دارد، خسرو احمدی، حسین رفیعی، مریم سعادت و گروهی از بازیگران تئاتری که مردمان این محله هستند.

تهیه‌کننده «ایست‌گاه» درباره مدت زمان پیش‌تولید این برنامه گفت: از اسفندماه سال ۹۹ درگیر بازنویسی طرح و ایده‌های پرداخته شده در اتاق فکر این برنامه بودیم و از خردادماه ساخت دکور محله را شروع کردیم که ساخت آن و جزییات پیش‌تولید تقریبا دو ماه و نیم زمان نیاز داشت و پس از آن وارد مراحل تست شدیم و درنهایت از اوایل مهرماه ضبط را شروع کردیم.

او افزود: تا این لحظه ۱۰ قسمت از فصل ابتدایی «ایست‌گاه» را مقابل دوربین برده‌ایم و هم‌زمان با شروع برنامه قسمت‌های آینده را نیز ضبط می‌کنیم.

به گفته نیکجو، اولین قسمت این مجموعه نمایشی امشب جمعه ۲۳ مهرماه روانه آنتن می‌شود و پس از آن و از هفته آینده روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه «ایست‌گاه» ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

این تهیه‌کننده بیان کرد: فصل ابتدایی این برنامه در ۳۰ قسمت تولید می‌شود و درحال بررسی طرح‌ها و ایده‌های مختلف برای فصل دوم آن هستیم.

نیکجو در پایان توضیح داد: در تمام این مدت سختی‌ها و مشکلات مختلفی را تحمل کردیم تا بتوانیم اثری خوب به مخاطبان ارایه دهیم چراکه درحال حاضر تولید برنامه‌های طنزی که زیرلایه های جدی دارند تولید نمی‌شود و ما سعی کردیم با تولید «ایست‌گاه» در این مسیر حرکت کنیم و با یک اثر نمایشی به صورت طنزِ خشم پیامی که در ذهن داریم را به مردم انتقال دهیم. و امیدوارم با این برنامه تلنگری به همه ما زده شود و از خشم‌های کوچکی که روزانه سراغ ما می‌آیند و قدرت این را دارند که برای چند ساعت و یا یک روز احوالات ما را تغییر دهند و حالمان را بد کنند، دوری کنیم.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است