خودداری از ارسال نامه به اعضای آکادمی اسکار/ راهکاری به مسئولان جشنواره فیلم کوتاه ارایه کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۳
فرنوش صمدی در پی حاشیه‌های جشنواره فیلم کوتاه نوشت؛

خودداری از ارسال نامه به اعضای آکادمی اسکار/ راهکاری به مسئولان جشنواره فیلم کوتاه ارایه کنید

فرنوش صمدی گفت که به دلیل نتایج حاصل از ارسال نامه به اعضای آکادمی اسکار علیه سیاست‌های اخیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، از این کار خودداری می‌کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، فرنوش صمدی عضو ایرانی آکادمی اسکار که چندی پیش از قصد خود برای ارسال نامه‌ای به اعضای این آکادمی علیه سیاست‌های اخیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داده بود در پست اینستاگرامی خود گفت که به دلیل نتایج احتمالی این کار از ارسال نامه خودداری می‌کند.

متن این پیام بدین شرح است: «در یکی‌دو روزِ گذشته، تعداد قابل‌توجهی از هم‌کاران و سینماگران، مخالفت‌ و عدم رضایت خود را از ارسال نامه‌ اطلاع‌رسانی نسبت به شرایط نابرابر انتخاب فیلم‌های جشنواره فیلم‌کوتاه‌تهران، به آکادمی اسکار، به من ابراز کردند.

لازم می‌دانم تاکید کنم هدف نامه‌ تنظیم شده توسط اینجانب، به هیچ‌وجه سلب امتیاز اسکار کوالی‌فای از جشنواره فیلم کوتاه تهران نبود.
این امتیاز ارزشمند یک فرصت ملی برای سینماگران عرصه‌ فیلم‌کوتاه کشور است که طی سالیان طولانی و با تلاش‌های خود آنان و نه به دلیل حضور سازمان یا مدیریت شخص خاصی به دست آمده است.

قطعا هیچ‌دلیلی، حتا مدیریت سلیقه‌ای در اداره‌ جشنواره فیلم کوتاه تهران و در نهایت نارضایتی فیلمسازان از این روند، نمی‌بایست منجر به حذف امتیازی گردد که در دراز مدت می‌تواند زمینه‌ ارتقای فیلم‌های کوتاه ایرانی را فراهم کند.

لذا با توجه به ابراز نگرانی هم کاران و سینماگرانی از نسل‌های مختلفِ عرصه‌ی فیلم‌کوتاه نسبت به نتایج احتمالی ارسال این نامه‌ – که باز هم تاکید می‌کنم فقط جنبه‌ اطلاع‌رسانی داشت از آن‌چه در انتخاب فیلم‌ها رخ داده بود – از انتشار و ارسال این نامه صرف‌نظر می‌کنم تا مبادا شائبه‌های ناخوشایندی قوت بگیرد…

امیدوارم هم‌کارانی که به احترام نگرانی آن‌ها از آن‌چه گفته بودم منصرف شدم با راه‌کارهایی که می‌توانند به مسئولین ارائه کنند – هرچند راه‌کار جدی و راهبردی و کارآمدی به جز مخالفت با بنده ارائه نکردند- مسیری را هموار کنند که دست‌اندکاران فیلم‌کوتاه دل‌سرد نشوند و دستان کوشا و نگاه‌شان از مهم‌ترین عرصه‌ رقابت ملی فیلمِ کوتاه در سرزمین مادری‌شان ناامید نشود.

به عنوان یک سینماگر ایرانی، که خود را عضوی از خانواده‌ محترم فیلم‌کوتاه ایران می‌دانم از هیچ تلاشی که در جهت منافع فیلم‌کوتاه و سازندگان آن باشد دریغ نخواهم کرد.

چه نقش ها که ناکام نماندند،
چه نگاه‌ها که به درها خشک نشدند،
چه سکوت‌ها،
اما رویاهایمان
رویاهای بی‌پایان‌مان
روزی به حقیقت خواهند پیوست.»

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است