نمایش «کله پوک‌ها» گروتسکی بین واقعیت و خیال/ مفاهیم سخت را قابل فهم کردم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۱
بیژن شیرمرز با صبا مطرح کرد:

نمایش «کله پوک‌ها» گروتسکی بین واقعیت و خیال/ مفاهیم سخت را قابل فهم کردم

کارگردان نمایش «کله پوک‌ها» دغدغه‌ هنری‌اش را قابل فهم‌ کردن مفاهیم سخت و ارتباط آسان با مخاطب بیان کرد.

بیژن شیرمرز کارگردان «کله پوک‌ها» نوشته نیل سایمون درباره این نمایش که از هجدهم تا بیست و هشتم مهرماه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا عنوان کرد: جذابیت اصلی نمایشنامه «کله پوک‌ها» و دلیلی که باعث پرداختن من به این اثر در قالب اجرای صحنه‌ای شد، انطباق تماتیک متن با شرایط روزگار کنونی ماست.

این تهیه‌کننده تئاتر و تلویزیون «کله پوک ها» را کاری مفرح و سرگرم معرفی کرد و افزود: به نظرم برقراری ارتباط مخاطب با متن در درجه اول و با اجرا در درجه دوم آسان است.

نویسنده و کارگردان فیلم تلویزیونی «دزدان غیر دریایی» درباره خلاصه داستان نمایش گفت: «معلمی برای تدریس خصوصی وارد روستایی می‌شود که اهالی آن، همه تحت یک نفرین کله پوک شده‌اند. معلم که عاشق شاگردش سوفیا شده است، تلاش می‌کند تا این نفرین را باطل کند.»

کارگردان نمایش «ثار» درباره سبک و فضایی اجرایی اثر جدید خود توضیح داد: سعی کردم سبک و فضای اجرایی کار را به سمت گروتسک ببرم چراکه نمایشنامه این امکان را به وجود آورده است تا در یک فضای بین واقعیت و خیال، فضایی بین خنده صرف و طنز سیاه قرار بگیریم و برای رسیدن به این فضا و ارائه مناسبی از تحلیل متن به منظور اجرا روی صحنه، حدود سه ماه به طور جدی و مداوم تمرین کردیم.

او در ادامه بیان کرد: بخش مهمی از بازیگران این اثر شاگردان کلاس من هستند که در کنار بازیگران با تجربه‌ای همچون مهدی اوشی، پرهام رمضانی و خانم مهسا شیرزادی به ایفای نقش می‌پردازند.

شیرمرز در پایان با اشاره به دغدغه‌ اصلی‌ فعالیت‌های هنری‌اش مطرح کرد: من همیشه چه در تلویزیون چه در سینما و چه در تئاتر اولین و مهم ترین دغدغه‌ام قابل فهم‌ کردن مفاهیم سخت و ارتباط آسان با مخاطب است که در این اثر نیز به دنبال همین ماجرا هستم.

مهدی اوشی،  مهسا ‌شیرزادی،  پرهام رمضانی، امید حبیبی، غزل شیرمرز، سجاد شاه قلی، امید بیگلری، امیرحسین بلوچی، معصومه احدی  مصطفی صادقی، ساره پاینده،  ستاره کاظمی و نیلوفر آریانا در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    106/687/994/000
  • بی‌بدن
    24/696/617/000
  • سال گربه
    14/906/783/500
  • آپاراتچی
    4/116/967/500
  • پرویز خان
    3/218/197/000
  • نوروز
    2/940/108/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/833/522/500
  • آسمان غرب
    2/405/678/000