«سه شب با مادوکس» روایت روزمرگی انسان‌هاست/ نیاز به منجی داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
مجید اقبالی در گفتگو با صبا:

«سه شب با مادوکس» روایت روزمرگی انسان‌هاست/ نیاز به منجی داریم

مجید اقبالی نمایش «سه شب با مادوکس» را روایتگر انتظار بیهوده انسان‌ها معرفی کرد.

مجید اقبالی کارگردان نمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنیک درباره این نمایش که از بیست و سوم شهریور تا بیستم و پنجم مهرماه در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه است، در گفتگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری صبا عنوان کرد: انتخاب نمایشنامه «سه شب با مادوکس» برای اجرا به دغدغه‌ دوران دانشجویی من و روند شکل‌گیری جامعه به سمت روزمرگی و نیاز به منجی در انسان‌ها برمی‌گردد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره مفهوم این اثر گفت: بزرگترین مفهومی که این نمایشنامه به تصویر می‌کشد، انتظار بیهوده‌ای است که در آخر منجر به مرگ در بیهودگی می‌شود.

کارگردان نمایش «سه شب با مادوکس» با اشاره به طراحی نور و انتخاب موسیقی برای القای سبک نمایش اذعان کرد: با توجه به فضای پوچی و بیهودگی که بر کل متن غالب است، سعی کردم تا با استفاده از صدای بارانی که از ابتدا تا انتهای کار قطع نمی‌شود و تغییر در نورپردازی و به کار بردن طیف‌های متفاوت نور به هدف اصلی که در ذهن داشتم نزدیک شوم.

اقبالی افزود: تحلیل و بررسی این نمایشنامه برای اینکه بتوانم به درک کاملی از متن برسم، شاید حدود یک سال وقت برد و تمرین آن از اردیبهشت تا زمان اجرا یعنی تا شهریور ماه ادامه داشت.

بازیگر نقش «نژیامی» درباره چگونگی کار در شرایط کرونا اذعان کرد: روی صحنه بودن در شرایط حاضر در مقایسه با اینکه بدون وجود هیچ گونه بیماری و محدودیت اجرا برویم، خیلی سخت است. بالاخره هر کاری مشکلات خود را دارد، در حال حاضر با یک سری معضل مثل لزوم استفاده از نصف ظرفیت تماشاخانه‌ها مواجهیم اما خوشبختانه تماشاگران ما را تنها نگذاشته‌اند.

او در پایان خاطرنشان کرد: تئاتر در ایران نیاز به حمایت همه جانبه دارد البته اگر مدیران زاویه نگاه‌شان را نسبت به این هنر مقدس تغییر دهند.

نگار امیری

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است