استاد دانشگاه سوربن فرانسه تماشای فیلم «دونده» امیر نادری را به کودکان پیشنهاد کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۸

استاد دانشگاه سوربن فرانسه تماشای فیلم «دونده» امیر نادری را به کودکان پیشنهاد کرد

انی‌یس دو ‌ویکتور مدرس و استاد دانشگاه سوربن با ارسال پیامی تصویری خطاب به کانون پرورش فکری، هفته ملی کودک را به بچه‌های ایرانی تبریک گفت.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ که در ایران به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده، تعدادی از هنرمندان بین‌المللی، وزرا و اهالی سیاست و نیز مدرسان دانشگاه از کشورهای مختلف با ارسال پیام‌های ویدیویی، این رویداد را به کودکان و نوجوانان ایرانی تبریک گفته‌اند.

انی‌یس دو ویکتور نویسنده و پژوهشگر از سوربن فرانسه نیز در ویدیوی ارسالی خود به بچه‌ها پیشنهاد تماشای فیلم «دونده» ساخته امیر نادری را کرده است.

متن کامل پیام این مدرس دانشگاه را در ادامه می‌خوانید:

«چه برنامه خوبی؛ حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی! گاهی ممکن است چند سایه، دوران کودکی شما را بپوشاند و باعث شود تا حال خوش کودکی و رنگ خوش زندگی‌تان کم‌رنگ شود بنابراین اگر چنین اتفاقی برای شما رخ داد یک درمان کوچک برای شما سراغ دارم. یک داروی ساده، اما دارویی که می‌تواند تأثیرات بزرگی برای زندگی شما داشته باشد: «فقط تماشای یک فیلم»، یک «داروی شفا بخش» یک «ریسمان کمکی».

تماشای فیلم «دونده» امیر نادری را به شما توصیه می‌کنم. این فیلم داستان کودکی را روایت می‌کند که تنهای تنها در خیابان به سر می‌برد و مجبور است هر روز برای ادامه زندگی‌اش راهی پیدا کند. بله. این پسر در رنج و عذاب زندگی می‌کند، زندگی برایش سخت و توام با خشونت است، اما کارگردان فیلم، امیر نادری، قهرمان داستان را در این دنیا به زنجیر نمی‌کشد.

خود کارگردان از دوران کودکی‌اش به خوبی آگاه است.

امیرو، پسر جوان قهرمان داستان ما، رویاپردازی می‌کند و می‌دود. این خشم او از شرایط زندگی‌اش، انرژی فراوان و خیره‌کننده‌اش به او این اجازه را می‌دهد تا تصویری غیر از یک چهره غم‌انگیز به زنجیر کشیده را بسازد و در نهایت بیننده خود را به گریه وادار کند.

نه چنین نیست؛ او کار می‌کند، می‌دود، با دوستانش بازی می‌کند، از بی عدالتی‌هایی که در حق او شده شکایت می‌کند. او رویای پرواز، سرعت، چگونه خواندن را در سر دارد. او زندگی می‌کند.

بنابراین اگر روزی شادی دوران کودکی‌تان را از دست دادید یا دیگر رنگ‌های زیبای زندگی را ندیدید، این فیلم را تماشا کنید. این فیلم یک نفس حیات بخش و حال خوش به شما می‌دهد.

شما بسیار خوش‌شانس هستید که این فیلم از سوی کارگردان ایرانی به نام امیر نادری و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای شما ساخته شده است.

این روش درمانی مرا فراموش نکنید. گرچه امیدوارم، حال خوش کودکی و رنگ‌های زیبای زندگی‌تان را هرگز از دست ندهید.»

هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است