دیوارنگاری‌های تهران ساماندهی می شود/ اتمام پروژه در ۵ سال | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۲
سیدمجتبی موسوی:

دیوارنگاری‌های تهران ساماندهی می شود/ اتمام پروژه در ۵ سال

به گفته معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران قرار است در بازه زمانی 5 ساله دیوارنگاری‌های یادمانی شهر تهران بازنگری شود.

‍‍ به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران به گفته سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات انجام شده قرار است در یک بازه زمانی ۵ ساله تمام دیوارنگاری‌های یادمانی شهر تهران بازنگری شود.

سید مجتبی موسوی با اشاره به ورکشاپ ۲ روزه ایده پردازی و طراحی دیوارنگاری یادمانی شهدا که در عمارت عین الدوله برگزار شد، گفت: سالهاست که در سازمان در زمینه بحث دیوارنگاری‌های یادمانی به خصوص موضوع شهدا و انقلاب اسلامی فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم و آثار بسیار زیادی با موضوع یادمان شهدا طراحی، خلق و اجرا شده است به طوری که ۲ دوره از دوسالانه دیوارنگاری شهری تهران را به دلیل اهمیت یادمان شهدا به این موضوع اختصاص داده‌ایم.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ضرورت دارد تا دیوارنگاری‌های سطح شهر تهران را ساماندهی کنیم، تصریح کرد:  همه آثاری که نیازمند بازسازی و مرمت هستند، مجدد ترمیم و دیوارنگاری هایی که نیاز به طراحی و اجرای مجدد دارند نیز دوباره طراحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید در بسیاری از نقاط شهر آثار جدیدی به مجموعه دیوارنگاری های شهر اضافه کنیم، عنوان کرد: نیاز به ارائه الگوهای جدید در زمینه طراحی و نقاشی دیواری شهدا داریم. به دلیل ضرورت این موضوع در شورای هنری به صورت مفصل در این زمینه بحث‌ و بررسی هایی صورت گرفته است و در نهایت برگزاری یک دوره ورکشاپ ایده پردازی و طراحی دیوارنگاری یادمانی شهدا از سوی شورای هنری پیشنهاد شد.

موسوی اضافه کرد: پس از این پیشنهاد، قرار شد ما با هنرمندان به گفتگو بنشینیم و سیاست‌ها و رویکردهای جدیدی مشخص کنیم تا در سایه توصیه‌ها و نظارت شورای هنری بتوانیم فاکتور خلاقیت را در زمینه طراحی این گونه آثار ارتقا و افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال استفاده از ظرفیت هنرمندان برای خلق و ارتقاء کیفیت آثار بودیم، گفت: می‌خواهیم تجربه‌ای که از این ورکشاپ به دست آمده را با دیگر هنرمندان در این حوزه هم در میان بگذاریم. در آینده ورکشاپ‌های دیگری نیز با موضوعات مختلف برگزار می‌شود و هنرمندان رشته‌های گوناگون می‌توانند در این ورک شاپ ها شرکت کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان تاکید کرد: با مشاهده آثار هنرمندان به نظر می‌رسد که تا حد قابل توجهی به هدفی که از برگزاری این ورکشاپ داشتیم، رسیده‌ایم.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است