آیا می توان به منابع کمک درسی که دیگران پیشنهاد می دهند اعتماد کرد ؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۴

آیا می توان به منابع کمک درسی که دیگران پیشنهاد می دهند اعتماد کرد ؟

کتاب های کمک‌درسی همیشه از جمله مکمل‌های مهم و تاثیر گذار دانش آموزان برای یادگیری هر چه بهتر و سریع‌تر دروس کتاب درسی است.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، اگر فردی در کنکور رتبه ی بالایی کسب کرده باشد اما بدون در نظر گرفتن سطح درسی شما و این که در چه مقطعی هستید بگوید کدام کتاب کمک درسی مناسب شما است مشاور خوبی برای شما نیست .

بهتر است این مطلب را با یک مثال برای شما توضیح دهیم وقتی یک مربی بدنسازی برای همه ی افراد چه چاق چه لاغر یا هر سنی فقط یک برنامه تنظیم می کند پس از مدتی فرد می بیند که به هیچ نتیجه ای نرسیده یا اصلا نمی تواند آن برنامه را انجام دهد . وقتی یک مشاور تحصیلی نیز بدون در نظر گرفتن سطح تحصیلی یا زمان شما فقط بگوید فلان کتاب کمک درسی برای شما مفید است نیز اشتباه می کند .

برخی افرادی که در کنکور رتبه ی بالایی کسب کرده اند فکر می کنند که هر کتابی که خودشان خوانده و برایشان مفید بوده برای دیگران نیز مفید است در حالی که این گونه نیست زیرا شاید سطح درسی شیمی یک داوطلب کنکوری خیلی بالا باشد و یک کتاب کمک درسی در سطح بالا خوانده باشد در صورتی که یک دانش آموز دیگر از نظر شیمی ضعیف باشد و با معرفی کردن کتاب کمک درسی به آن او نیز سردرگم شود .

به شما توصیه می کنیم که قبل از خرید کتاب کمک درسی حتما کتاب را ورق بزنید و صفحات آن را ببینید و به بخش درسنامه و تست ها نگاهی بیندازید و ببینید در چه سطحی است سپس اقدام به خرید کنید .

تعداد کتاب های کمک درسی برای هر درس چقدر باشد ؟

برای هر درسی یک یا دو منبع کافی است زیرا تعداد زیاد منابع فرد را سردرگم می کند و داوطلب همیشه استرس خواهد داشت که آیا می توانم تمام منابع را بخواند .

برخی اوقات داوطلبان تا می شنوند فردی در کنکور رتبه ی بالایی کسب کرده کتاب کمک درسی مورد نظر او را خریداری می کنند تا پایان سال آن را بخوانند در حالی که فقط کتاب های کمک درسی روی هم انبار می شود و شما وقت نمی کنید آن را بخوانید و استرس می گیرد که نکند از فلان کتاب کمک درسی سوال مطرح شود .

اگر شما برای هر درسی چند کتاب کمک درسی تهیه کنید در نهایت نمی توانید آن ها را به صورت کامل بخوانید و همه ی آن ها به صورت نصفه و نیمه می مانند پس بهتر است یک یا دو منبع برای هر درسی تهیه کنید و آن را کامل بخوانید .

اما بدانید که منبع اصلی کتاب درسی است سپس کتاب کمک درسی !

برای تست زنی بهتر است به سراغ سوالات کنکور سال های گذشته بروید سپس سوالات تالیفی را حل کنید . در برخی از کتاب های کمک درسی تست ها طبقه بندی شده اند تا داوطلبان اگر وقت کافی نداشتند فقط تست هایی که در اولویت قرار دارند را بخوانند سپس اگر توانستند به سراغ تست های دیگر بروند .

نحوه ی استفاده از کتاب کمک درسی چگونه است ؟

نحوه ی استفاده و مطالعه کردن منابع مهم تر از خود منابع می باشد . برخی افراد که سطح ضعیفی داشتند با کمک گرفتن از منابع کمک درسی به موفقیت هایی زیادی رسیده اند زیرا آن ها تلاش کرده اند از منابع و امکاناتی که در اختیار داشتند به بهترین نحو ممکن استفاده کنند .

داوطلبان کنکوری نیز به جای این که فقط در اینترنت به دنبال این باشند که کدام منبع کمک درسی را بخرند بهتر است زمان خود را هدر ندهند و از امکاناتی که دارند به بهترین شکل استفاده کنند .

به این نکته نیز توجه کنید که قرار نیست برای این که موفق شوید حتما کتاب هایی که دیگران دارند یا به شما توصیه می کنند را بخرید گاهی همان منبع کمک درسی که خودتان دارید بهترین منبع است از همان منبع استفاده کنید زیرا بیشتر منابعی که در بازار هستند دارای درسنامه ها و سوالات مشترک هستند و تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند .

بیشتر افرادی که رتبه ی یک رقمی در کنکور کسب کرده اند و افرادی که رتبه ی شش رقمی کسب کرده اند دارای منابع یکسانی بوده اند اما تک رقمی ها به بهترین شکل از آن استفاده کرده اند ، کتاب ها را مرور کرده و با یک برنامه ریزی درست مطالعه کرده اند اما داوطلبانی که شش رقمی شده اند یا از منابع استفاده نکرده اند یا به شکل غلطی از آن ها استفاده کرده اند .

به منابع کمک درسی که در اختیار دارید شک نکنید ؟

اگر به منابع کمک درسی مطمئن شدید و خریدید هرگز به آن شک نکنید و به سراغ منابع دیگر نروید . همان منبع را بخوانید و مرور کنید به جای این که تعداد زیادی را نصفه و نیمه بخوانید .

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است