آیین‌نامه و فراخوان جایزه پژوهش سال سینما بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، نشست شورای سیاستگذاری سومین جایزه پژوهش سال سینمای ایران با حضور اعضای شورا برای بررسی آیین نامه و همچنین فراخوان این دوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی برگزار شد، محمود اربایی رییس شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران ضمن تشکر از حضور اعضا با قدردانی از زحمات دو دبیر سابق و تشکر از پذیرش دبیری این دوره توسط اعظم راودراد بیان کرد: انتخاب ایشان به عنوان دبیر برای سازمان قابل توجه بود. ایشان به عنوان استادی که در رشته ای غیر از سینما تخصص دارد، مطالعات و پژوهش های بسیاری را پیرامون سینمای ایران انجام داده و در محافل و نشست های مختلف سینمایی به عنوان یک کارشناس حوزه جامعه شناسی سینما حضور فعالی داشته است.

محمود اربابی با تاکید بر سنگینی وظایف دبیر در این دوره عنوان کرد: در دوره نخست به عنوان گام اول تلاش شد تا توجه پژوهشگران و محققان به امر پژوهش در سینما جلب شود. در دوره دوم گامی فراتر گذاشته شد تا رفتار حرفه ای در مواجهه با این رویداد در میان پژوهشگران ایجاد شود. در دوره سوم انتظار پژوهشگران و سینماگران این است که این رویداد با بهره گیری از تجربیات دو دوره گذشته اتفاق تازه ای را رقم بزند که در یک سو سینمای ایران و از سوی دیگر مراجع علمی-پژوهشی کشور بیش از گذشته متوجه اهمیت امر پژوهش در سینما شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دوره اول شامل بازه زمانی شش ساله بود در نهایت 110 اثر داوری شد، اما در دوره دوم که فقط یک سال را شامل می شد با 91 اثر مواجه شدیم. این به معنای به وجود آمدن رغبت پژوهشگران به این موضوع بود. از سوی دیگر علاقه مندی استادان دانشگاه ها و مراکز آموزشی و متخصصان سینمایی برای دست داشتن در امر داوری و حضور در محافلی که دوره گذشته برپا می کرد، گواه دیگری بر اهمیت یافتن دوره دوم بود. اما در دوره سوم با استقبال جدی تر پژوهشگران مواجه خواهیم بود.

در ادامه اعظم راودراد دبیر سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران ضمن تشکر از اعتماد سازمان سینمایی نسبت به واگذاری این وظیفه به وی از دو دبیر سابق نیز که در پایه گذاری این مسیر زحمات بسیاری کشیده اند، تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد تا بتواند در پیشبرد این مسیر به شکل موثری عمل کند.

در ادامه، اعضای شورا، آیین نامه سومین دوره را بررسی و پس از تبادل نظرات آن را تصویب کردند و همچنین ضمن بررسی فراخوان، نکات لازم برای تکمیل و اصلاح آن ارایه و مقرر شد در زمان بندی تعیین شده به اطلاع عموم برسد.

در پایان جلسه، اعضای شورای سیاستگذاری این دوره شامل: احمد الستی، مسعود برومند، اسماعیل بنی ادرلان، فریدون جیرانی، منوچهر شاهسواری، احمد ضابطی جهرمی، شهاب الدین عادل، و منوچهر محمدی احکام خود را از محمود اربابی دریافت کردند.

سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در هفته پایانی آذر ماه 1398 همزمان با هفته پژوهش با دبیری اعظم راودراد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/