شرایط اکران فیلم‌ کودک را بهتر کنید/ برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی «پسرم رسول» را ساختم | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۴
نبی قلیزاده در گفتگو با صبا:

شرایط اکران فیلم‌ کودک را بهتر کنید/ برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی «پسرم رسول» را ساختم

کارگردان فیلم «پسرم رسول» معتقد است باید به فکر ساخت الگوهای مناسب برای کودکان و نوجوانان باشیم.

نبی قلیزاده کارگردان فیلم «پسرم رسول» که در بخش مسابقه سی‌وچهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا گفت: من با توجه به علاقه‌ای که به حوزه کودک و نوجوان دارم این حوزه را برای فعالیت انتخاب کردم.

وی افزود: کودکان و نوجوانان امروزی نسبت به نسل‌های قبل بیشتر به دنبال کشف حقیقت و هویت برای خود هستند و به عبارتی حس پرسشگری در آنها بیشتر از قبل شده است و من به عنوان یک فیلمساز سعی کردم با ساخت فیلم در این حوزه برای مخاطبان الگوسازی درستی انجام دهم و به نوعی از تهاجم‌های فرهنگی و ساخت الگوهای نامناسب غربی برای کودکان و نوجوانان جلوگیری کنم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: اگر به فکر ساخت الگو‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان نباشیم در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات فروانی در این حوزه رو به رو خواهیم بود.

کارگردان فیلم «آکو» همچنین به مشکلاتی که در روند تولید فیلم «پسرم رسول» توضیح داد: به علت  وقوع سیل در محل فیلمبرداری لوکیشن کار به شدت آسیب دید و باعث ایجاد مشکلاتی در روند تولید کار شد.

قلیزاده با تاکید بر ضرورت توجه به اکران فیلم های کودک تصریح کرد: اگر ما بتوانیم بستر مناسبی را برای اکران فیلم‌های این حوزه و بازگشت سرمایه برای تهیه‌کنندگان فراهم آوریم، به نظرم می‌توانیم در سال‌های آتی با ورود سینماگران بیشتری شاهد رشد این سبک سینمایی باشیم.

این سینماگر در پایان از تمامی عواملی که در ساخت و تولید این فیلم او را حمایت کرده‌اند تشکر کرد و گفت: من از تمامی کسانی که مرا در ساخت این فیلم سینمایی یاری کرده‌اند از جمله مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنجم سیما کمال تشکر و قدردانی را دارم.

در خلاصه داستان آمده است: حال پدر نامساعد است. رسول برای امر مهمی باید به کرمان برود، اما در میانه راه ، رازی بزرگ برایش برملا می‌شود …

از عوامل این فیلم سینمایی می‌توان به نویسندگان: حامد صمصامی و نبی قلیزاده، مدیرفیلمبرداری: وحید بیوته، صدابرداری: میلاد شالی، مدیر تولید: پویا خسروی، طراح گریم: سمیرا گودرزی، تدوین: فرشاد عباسی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: کتایون درخشان، منشی صحنه: شقایق صادق و تهیه‌کننده: نازنین‌مریم پیرکاری اشاره کرد.

این فیلم سینمایی در استان کرمان و روستا‌های اطراف آن فیلمبرداری شده است.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل برگزار می‌شود.

رضا باقری

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000