«بی‌رویا» را برای جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌کنم/ پیشنهادهای غیرمنصفانه پلتفرم‌ها | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
سعید سعدی در گفتگو با صبا:

«بی‌رویا» را برای جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌کنم/ پیشنهادهای غیرمنصفانه پلتفرم‌ها

سعید سعدی و آرین وزیر دفتری با فیلم «بی رویا» در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور می یابند.

سعید سعدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا اظهار کرد: نزدیک به دو ماه است که درخواست پروانه نمایش فیلم سینمایی «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیردفتری را به سازمان سینمایی داده‌ایم البته می خواهیم آن را در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر به نمایش درآوریم.

وی با اعلام اینکه صابر ابر، طناز طباطبایی و شادی‌ کرم رودی ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم «بی رویا» هستند.، افزود: این فیلم سینمایی که درامی اجتماعی است به هنجارهای موجود در جامعه اشاره دارد.

این تهیه کننده درباره همکاری با یم فیلمساز از سینمای کوتاه توضیح داد: درباره فیلمساز این کار باید بگویم این سینماگر جزو نیروهایی خواهد بود که در سینما ماندگار می‌شوند برای همین هم تهیه‌کنندگی این کارگردان فیلم اولی را پذیرفتم.

سعدی با بیان اینکه مخاطب این فیلم سینمایی خاص هستند، گفت: این کار برای گیشه تولید نشده است، البته به عنوان تهیه‌کننده همیشه گیشه موفق برایم اهمیت داشته به شرطی که کار تولیدی نیز با معیارهای فرهنگی مورد نظرم همخوانی داشته باشد، زیرا حاضر نیستم برای به دست آوردن گیشه آرمان‌هایی را که برای آن وارد سینما شدم فدا کنم.

وی در بخش دیگر این گفتگو درباره وضعیت اکران «گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی هم گفت: این فیلم حدوداً ۵۰ میلیون تومان فروش داشته است، البته بضاعت فروش این کار همین اندازه بوده است ولی تلاش می‌کنیم حداقل در اکران آنلاین بتوانیم برای این کار درآمدزایی داشته باشیم، هرچند متاسفانه اکران آنلاین شرایط خاص خود را دارد.

این تهیه‌کننده با گلایه از برخی پلتفرم‌ها تصریح کرد: برخی مواقع پیشنهادهایی از طرف پلتفرم‌ها برای خرید آثار می‌شود که هیچ پایه و اساس منطقی ندارد برای مثال پیشنهاد خرید ۱۰ میلیونی برای فیلم می‌دهند! آیا این رقم درست و اخلاقی است؟

وی در پایان درباره کار جدید خود چنین اطلاع رسانی کرد: برای یک فیلم سینمایی به کارگردانی امیر پوروزیری به دنبال پروانه ساخت هستیم. این فیلم سینمایی «سزار برمی‌گردد» نام دارد که داستانی فانتزی و تاریخی دارد.

«بی‌رویا» نخستین فیلم بلند وزیردفتری است که پیشتر با فیلم کوتاه «هنوز نه…» برنده جوایزی نظیر سیمرغ آسیایی بهترین فیلم کوتاه از جشنواره جهانی فجر شده بود و با فیلم کوتاه «مثل بچه آدم» در بخش سینه‌فونداسیون جشنواره کن حضور داشت.

این فیلم سینمایی نخستین فیلم بلند هومن سیدی در مقام تهیه‌کننده است.

در خلاصه داستان بی‌رویا آمده است: «مواجهه‌ رویا با دختری بی‌نام ‌و نشان، آغاز اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است…»

طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، مجتبی فلاحی، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل‌آقا، شهریار فرد، نوا نعمتی و… با حضورِ رضا داودنژاد و هنرمندیِ مائده طهماسبی و بازیگر خردسال تیام کرمانیان در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: آرین وزیردفتری، تهیه‌کنندگان: سعید سعدی و هومن سیدی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، دستیار اول فیلمبردار: حامد عزت‌خواه، مدیر صدابرداری: رشید دانشمند، طراح چهره‌پردازی: عظیم فراین، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: الهام معین، تدوین‌گر: مهدی سعدی، طراحی و ترکیب صدا: زهره علی‌اکبری، موسیقی: بامداد افشار، دستیار اول کارگردان: حسین خضوعی، منشی صحنه: آذر تجلی، برنامه‌ریز: نیلوفر کوخانی، عکاس: محمد بدرلو، مدیر تولید: یاسر سلیمانی، مدیر تدارکات: مهدی بحری، فیلمبردار پشت صحنه: نیکی کوخانی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: محسن خیرآبادی.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است