۸‏/۷۳ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۹ موسیقی گوش کرده‌اند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۴

۸‏/۷۳ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در سال ۱۳۹۹ موسیقی گوش کرده‌اند

طبق طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار ایرانی، موسيقي پاپ ایرانی بيشترين طرفدار را بين افراد ١٥ساله و بيشتر داشته است، پس از آن موسيقي سنتي قرار داشته است.

به گزارش صبا، طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مرکز آمار ایران است که با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی کشور طراحی شده است.

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١۵ ساله و بیشتر گونه‌ای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استان‌ها قابل ارایه است. در این آمارگیری به ۴٣٧٠٠ خانوار شهری و ١٨٨۶٠ خانوار روستایی و در کل به ۶٢۵۶٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و … افراد ١۵ ساله و بیشتر اخذ شده است.
مهمترین یافته‌های طرح در حوزه موسیقی به شرح زیر است:
‏-  در سال ١٣٩٩، ٨‏/٧٣ درصد از افراد ١۵ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده اند.
– موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین افراد ١۵ساله و بیش‌تر داشته است. پس از آن موسیقی سنتی قرار داشته است.
– سرانه زمان گوش کردن به موسیقی افراد ١۵ ساله و بیشتر،‌ ٣ساعت و ٢٩دقیقه در هفته، به عبارت دیگر ٢٩ دقیقه و۵١ ثانیه در روز بوده است.
-در بین وسایل گوش دادن به موسیقی، تلفن همراه با ۵٩/۵درصد بیشترین وسیله برای گوش کردن به موسیقی بوده است.
-بیشترین سرانه گوش دادن به موسیقی مربوط به استان خراسان شمالی با ۶ ساعت و ١۴ دقیقه و کمترین سرانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١ ساعت و ٩ دقیقه، بوده است.
نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است