معرفی چند کتاب کمک درسی زیست شناسی

به گزارش واحد بازرگانی صبا، موفقیت در کنکور سراسری شانسی نیست و داوطلبان باید در شرایط مناسبی برای کنکور مطالعه کنند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. یکی از عواملی که موجب یادگیری بهتر دانش آموزان و عملکرد آن ها و  آشنایی با سوالات کنکور می شود کتاب های کمک درسی هستند. برای موفقیت در کنکور سراسری تغذیه ی مناسب ، خواب کافی ، برنامه ریزی صحیح ، حفظ آرامش و نداشتن استرس و خرید کتاب کمک درسی ضروری است.

داوطلبان باید از کتاب های کمک درسی مناسب برای هر درسی استفاده کنند البته این بدین معنا نیست که کتاب درسی را کنار بگذارند در ابتدا باید کتاب درسی را بخوانند سپس به سراغ کتاب های کمک درسی بروند.

اگر به دنبال مرجع معتبری برای خرید کتاب کمک درسی هستید می توانید به سایت آسیا بوک مراجعه نمایید و کتاب های مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

معرفی کتاب های کمک درسی زیست شناسی

کتاب زیست جامع کنکور خیلی سبز :

مولفین این کتاب دکتر پوریا خیر اندیش و فرزام فرهمند نیا هستند. این کتاب شامل مطالب پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم است که توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ رسیده است. این کتاب دو جلد دارد که جلد اول شامل سوالات چهار گزینه ای و پاسخنامه ی کلیدی است و جلد دوم شامل درسنامه و پاسخنامه ی تشریحی است.

درسنامه ی کتاب به زبان ساده و قابل فهم بیان شده و خط به خط کتاب درسی و نکات مهم را بیان کرده است. جلد اول 526 صفحه و 3629 تست دارد و جلد دوم 709 صفحه دارد. سوالات این کتاب در دو بخش سوالات تالیفی و سوالات کنکور سال های گذشته قرار دارد. هم چنین در پایان هر فصلی آزمون جامع قرار دارد که داوطلبان با پاسخ دادن به این آزمون ها می توانند خود را بسنجند.

این کتاب هم چنین دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که علاوه بر گزینه ی صحیح سایر گزینه ها هم مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب زیست دهم خیلی سبز  :

این کتاب توسط آقای حسن نشتایی و کمیل نصری در 602 صفحه تالیف شده است. درسنامه ی این کتاب حجم زیادی دارد اما به زبان ساده نوشته شده است.

نکات مهم به صورت کامل در این کتاب بیان شده و برای داوطلبان با سطح متوسط و قوی مناسب است اما داوطلبان با سطح ضعیف بهتر است کتاب دیگری بخوانند و وقتی با مطالب پایه آشنا شدند به سراغ این کتاب بروند.

تست های این کتاب طبقه بندی شده اند که شامل تست های مفهومی ، ترکیبی و سوالات کنکور سال های گذشته است. سطح این تست ها از ساده به دشوار است.

این کتاب مناسب دانش آموزان با سطح متوسط و قوی است و دانش آموزان با سطح ضعیف بهتر است در ابتدا کتاب با سطح پایه و ساده ی دیگری بخوانند پس از مسلط شدن به مطالب سراغ این کتاب بروند.

کتاب زیست شناسی یازدهم میکرو گاج  :

این کتاب نوشته ی حمیدرضا زارع است که در 688 صفحه تالیف شده است. درسنامه ها و تست های این کتاب مطابق با کتاب درسی است. هم چنین فصل های این کتاب مطابق با کتاب درسی است. در این کتاب ابتدا درسنامه ی هر فصلی سپس تست ها و بعد پاسخنامه ی تشریحی قرار گرفته است. لحن کتاب در برخی موارد صمیمی و در برخی بخش ها رسمی است.

در بخش درسنامه ی کتاب علاوه بر مفاهیم کتاب ، نکات ترکیبی و نکات مفهومی نیز مطرح شده است. در کادرهایی به نام کادر فعالیت سوالات کتاب درسی بررسی شده و نکات مهم آورده شده است. هم چنین در کادر نکات شکل ، هر شکلی که قرار دارد بررسی و نکات آن بیان شده است. در کادر حاشیه نیز مفاهیم حاشیه ای و خارج از کتاب درسی قرار دارد.

مولفان سعی کرده اند در این کتاب تمامی مطالب کتاب درسی را پوشش دهند تا نکته ای از قلم نیفتد حتی تمام شکل ها و فعالیت های کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفته اند. همه ی دانش آموزان با هر سطحی می توانند از این کتاب استفاده کنند.

تست های کتاب به صورت میکرو طبقه بندی شده اند و تست های ترکیبی با علامت خاصی مشخص شده است. هم چنین در پایان فصل آزمون جامع قرار دارد که داوطلبان می توانند با مطالعه ی آن مطالب را جمع بندی کنند.

تعداد تست های این کتاب زیاد است و اگر دانش آموزان فرصت کافی برای مطالعه ی آن ها ندارند می توانند تست هایی که به رنگ آبی مشخص شده است را مطالعه کنند.

در بخش پاسخنامه سطح سختی و دشواری تست ها با سه رنگ مشخص شده است و کار را برای داوطلبان راحت کرده است.

این کتاب دارای پاسخنامه ی تشریحی نیز می باشد که شامل نکات فراوانی است و روش حل تست ها را به زبان خودمانی آموزش داده است.

یکی از ویژگی های مثبت کتاب مشخص کردن سوالات ترکیبی و سطح آن ها است که این ویژگی به دانش آموزان کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند.