بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی جعفر شهری‌باف در فضای مجازی | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲

بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی جعفر شهری‌باف در فضای مجازی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد جعفر شهری باف نویسنده و پژوهشگر تاریخ اجتماعی تهران را برگزار می‌کند.

به گزارش صبا، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت هفته بزرگداشت «شهر تهران» مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد جعفر شهری باف نویسنده و پژوهشگر تاریخ اجتماعی تهران را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه که دوشنبه نوزدهم مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ برگزار می‌شود، حسن بلخاری قهی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حسن انوری عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، نصرالله حدادی تهران شناس، حسین ایمانی جاجرمی دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و کامران صفامنش پژوهشگر تاریخ معماری و شهرسازی سخنرانی خواهند کرد.

زنده یاد جعفر شهری باف نویسنده و پژوهشگر تاریخ اجتماعی تهران بود که با آثار و فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود، گنجینه ارزشمندی از زندگی اجتماعی مردم ایران را پیش روی آنان قرار داد. او شاهد صادق زمانه خود بود و با ویژگی‌های زبانی اصیل و حفظ کلمات مهجور، به نوعی پیشینه زبان را نیز با تاریخ مردم و فرهنگ پیوند داد.

دو کتاب «طهران قدیم» و «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم»از جمله آثار مهم این استاد فقید در زمینه تاریخ اجتماعی و فرهنگ عامه به شمار می‌روند.

این برنامه در نشانی‌های زیر پخش خواهد شد:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است