فعالیت‌های جدید عمارت نوفل لوشاتو تشریح شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۴

فعالیت‌های جدید عمارت نوفل لوشاتو تشریح شد

برنامه‌های هنری عمارت نوفل لوشاتو در ادامه حمایت از گروه‌های تئاتری اعلام شد.

به گزارش صبا، روابط عمومی «عمارت نوفل لوشاتو» برنامه های پیش روی این مرکز فرهنگی را تشریح کرد.

بنابراعلام روابط عمومی، در این مدت گذشته، فعالیت‌های «عمارت نوفل‌لوشاتو» همچون دیگر مجموعه‌های نمایشی زیر سایه کرونا قرار گرفته است اما «عمارت نوفل‌لوشاتو» با مدیریت داود نامور، در همین زمان سخت برای تئاتر، تمام توان خود را به کار گرفت تا این هنر فاخر را زنده نگه دارد.

به همین سبب داود نامور مدیر «عمارت نوفل‌لوشاتو» برای حرکت منسجم و یکپارچه و با در نظر گرفتن چشم‌انداز تئاتر در سال‌های پیش رو اقداماتی را به عمل آورده است که بدین شرح است: اجرای دوره‌های مختلف در قالب ورک‌شاپ‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌های ویژه دانشجویی و اختصاص اجرا به جوانان تازه‌وارد و… در همین راستا، «عمارت نوفل‌لوشاتو» از حرکت‌های پویا، خلاق و جوان تئاتر کشور با اختصاص یک سانس ویژه به دانشجویان و جوانان خلاق تئاتر، بدون دریافت هزینه و صرف به‌صورت حمایتی برای رسیدن به روزهای طلایی‌تر تئاتر حمایت کرده است.

از همین رو و طی فراخوان اعلام‌شده از سوی «عمارت نوفل‌لوشاتو» بیش از ۱۰۰ متن به دبیرخانه ارسال شد که این مجموعه، طی بازخوانی متن‌ها، تعدادی از متن‌ها را برای مرحله بازبینی انتخاب کرد که به‌زودی اجراهای این آثار در «عمارت نوفل‌لوشاتو» طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

«عمارت نوفل‌لوشاتو» در کنار تمامی فعالیت های خود با راه‌اندازی اولین پادکست تخصصی تئاتر با نام «رادیو نوفل» (برنامه «دراماتیک») در محل باغ‌بام این مجموعه، بدون هیچ‌گونه کمک مالی از سوی ارگان‌های مربوطه سعی بر واکاوی مشکلات موجود در تئاتر داشته است. از همین رو، مهمان‌هایی در این برنامه حضور پیدا کردند از جمله قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی تا به صورت شفاف در مورد تمامی مسائل تئاتر صحبت و گفتگو شکل بگیرد.

این برنامه در روزهای شنبه هر هفته در عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت آنلاین در لایو صفحه «عمارت نوفل‌لوشاتو» به آدرس nofelloshato_theater تماشا کنند.

برگزاری جشنواره مونولوگ دانشجویی «افرا» در این میان کورسوی امیدی برای جوانان ایجاد کرد. این جشنواره با تمام سختی‌هایی که پیش روی مجموعه بود، برگزار شد و منتخبان این جشنواره در «عمارت نوفل‌لوشاتو» با حمایت کامل اجرای عمومی خواهند رفت. همچنین دو مونولوگ منتخب برای اجرا در تیرماه ۱۴۰۱ عازم فرانسه می‌شوند. خبر مهم و مسرت‌بخش آنکه این جشنواره با پیگیری‌های مدیریت مجموعه داود نامور، سال ۱۴۰۱ به صورت بین‌المللی و با حضور گروه‌های مختلف از خارج و داخل ایران برگزار خواهد شد.

همچنین «عمارت نوفل‌لوشاتو» در نظر دارد به سبب دوران سختی که بر آحاد جامعه در این ایام کرونا گذشته است و نیاز روانی جامعه به شادابی، سال آینده میزبان آثار کمدی در این مجموعه باشد. در همین راستا، فراخوان میزبانی از حضور کارگردانان جوان و باتجربه در زمینه اجرای آثار کمدی در این مجموعه به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است