مقایسه و بررسی چند مدل محبوب گوشی سامسونگ و مشخصات آنها | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳

مقایسه و بررسی چند مدل محبوب گوشی سامسونگ و مشخصات آنها

سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های فناوری و بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان، برای هر سلیقه و بودجه‌ای تلفن همراه تولید می‌کند.

به گزارش واحد بازرگانی صبا، سامسونگ به عنوان یکی از غول‌های فناوری و بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان، برای هر سلیقه و بودجه‌ای تلفن همراه تولید می‌کند. تلفن‌های این برند با استقبال کم‌نظیر کاربران مواجه شده است اما برخی از مدل‌ها مانند گلکسی A51، گلکسی A12، گلکسی A21S،  گلکسی A71، گلکسی A31 سامسونگ، بیش از سایر مدل‌ها فروش دارند که در ادامه چند مدل محبوب را بررسی می‌کنیم.

گوشی هوشمند A51 سامسونگ

به جرئت می‌توان گفت که گوشی A51 و در کنار آن، گلکسی A71 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیای اندروید بوده است. گوشی A51 سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی سوپر آمولد که با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود، از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۰۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد که نمایشگر همیشه روشن آن تراکم ۴۰۵ پیکسل در اینچ را به ارمغان می‌آورد.

گوشی A51 از تراشه‌ی اگزینوس ۹۶۱۱ ده نانومتری قدرت می‌گیرد که با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. دوربین چهارگانه پنل پشت که از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی استفاده می‌کند و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، با کیفیت فیلم‌برداری تا ۴K، که نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده‌ی خود عکس‌ها و ویدیوهایی بسیار باکیفت، شارپ، با جزئیات زیاد و نور کافی را ثبت می‌کند. شاید یکی از مواردی که باعث استقبال خریداران از این گوشی شده، کیفیت بالای عکس و فیلم آن باشد. قیمت گوشی سامسونگ a51 درمقایسه با سایر گوشی‌های هم‌رده‌اش بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

گلکسی A31 سامسونگ

سامسونگ نیز به تبعیت از شرکت‌های چینی که گوشی‌های میان‌رده با مشخصات پرچمدار را با قیمت‌های پایین عرضه می‌کنند، برای حفظ بازار خود، سطح کیفی گوشی‌های میان رده‌ی خود را ارتقا داده است. یکی دیگر از گوشی‌های این برند که دارای مشخصات بسیار خوبی است اما با قیمت بسیار پایینی عرضه می‌شود، گلکسی A31 سامسونگ است که با نمایشگر تحسین‌برانگیز ۶.۴ اینچی سوپر آمولد و وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۴۱۱ را ارائه می‌دهد.

 

گلکسی A31 سامسونگ از تراشه‌ی هلیو P65 مدیاتک بهره می‌برد که با ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. این گوشی دوربین محور نیز از ماژول چهارگانه در پنل پشت بهره می‌برد که دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی پنل پشت، عکس‌های بسیار باکیفیتی را ثبت می‌کند که بسیار شارپ با رنگ‌هایی غنی و دارای جزئیات بسیار بالا هستند که به‌خوبی تفاوت خود را از این نظر با سایر گوشی‌های رقیب به‌رخ می‌کشد. پشتیبانی از فضای رنگی گسترده‌ای مثل DCI-P3 در نمایشگر A31 امتیاز مهمی برای آن شمرده می‌شود که کمتر گوشی میان‌رده‌ای در چنین بازه‌ی قیمتی می‌تواند آن را ارائه دهد. در بحث رنگ‌ها، پوشش ۹۷٫۸ درصدی DCI-P3 را در حالت Vivid و پوشش ۹۶٫۷ درصدی را در حالت Natural شاهد هستیم که به‌معنی تضمین طراوت رنگ‌ها در نمایشگر این گوشی است.

بدون شک گلکسی A31 که به لطف باتری ۵،۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی‌اش تا ۲۰ ساعت استفاده از اینترنت Wi-Fi یا LTE، نزدیک به ۲۲ ساعت پخش ویدئو، ۳۳ ساعت مکالمه‌ی مداوم ۴G LTE یا ۹۷ ساعت پخش بی‌وقفه‌ی موسیقی را برای کاربر فراهم می‌آورد و همچنین، شارژر سریع ۱۵ واتی همراه محصول که در مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند باتری را ۳۰ درصد شارژ می‌کند، محصولی واقعاً ارزنده‌ای است که ارزش خرید بالایی دارد.

گلکسی A12 سامسونگ

گلکسی A12 یکی از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ به دلیل کیفیت ساخت مناسب، مشخصات و قابلیت‌های مورد انتظار، قیمت پایین، محصولی از معتبرترین برند گوشی‌ ساز دنیا و همچنین وضعیت اسفناک مالی مردم که توان خرید گوشی پرچمدار یا حتی رده بالا از آن‌ها گرفته شده، باعث استقبال زیاد کاربران کشورما از این محصول گردیده است. گلکسی A12 علی‌رغم قیمت بسیار پایین، از مشخصات نسبتاً خوبی بهره می‌برد. طراحی گوشی A12 به زیبایی انجام شده است و بدنه‌ی دستگاه پوششی مات دارد که همین موضوع مانع برجای ماندن آثار انگشت روی بدنه‌‌ی دستگاه می‌شود.

نمایشگر ۶.۵ اینچی با کیفیت HD+ حدود ۳۰۰ نیت روشنایی دارد که برای استفاده معمولی با چنین قیمتی گزینه‌ی بسیار خوبی به شمار می‌رود. گلکسی A12 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI Core 2.5، روانه‌ی بازار می‌شود و از تراشه مدیاتک هلیو P35 با چهار هسته‌ی ۲٫۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A53 و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GE8320 مدیاتک برای پردازش محتوای گرافیکی بهره می‌برد که به راحتی از پس کارهای روزمره برمی‌آید.

این تلفن از ماژول دوربین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با ترکیب حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در کنار سنسور ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ حسگر ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق بهره می‌برد. تصاویر دوربین اصلی در وضعیت نوری مناسب، جزئیات مناسب و گستره‌ی دینامیکی قابل قبولی  دارد و رنگ‌ها نیز به‌صورت رضایت‌بخشی ثبت می‌شوند. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن می‌تواند انرژی ۲ روز استفاده متعارف را برای کاربران به ارمغان آورد. در کنار استفاده از ویژگی‌های خوب، قیمت گوشی سامسونگ a12 نیز در استقبال خریداران از آن بی‌تأثیر نبوده است. در این لینک اطلاعات کامل و قیمت گوشی سامسونگ a12 را ببینید.

گلکسی A21s سامسونگ

گلکسی A21S نمایشگر ۶.۵ اینچی  PLS TFT با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد که با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ و تراکم ۲۷۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. این گوشی با ۱۹۲ گرم وزن  ۱ UI 2.0 را بر روی اندروید ۱۰ اجرا می‌کند. تراشه اگزینوس ۸۵۰ هشت نانومتری در داخل بدنه‌ی این گوشی جای گرفته که با ۲، ۳، ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به راحتی می‌تواند از پس کارهای معمولی برآید. این گوشی باتوجه به پردازنده و میزان رم و حافظه داخلی قادر است تا بازی‌های معمولی را بدون لگ یا کندی اجرا کند اما کسی از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین را ندارد و اگر به‌دنبال رنگ مشکی عمیق و رنگ‌های باطراوت‌تر و رزولوشن بالاتر باشد مسلماً به خرید گوشی‌های سری A30 سامسونگ می‌اندیشد.

 

گلکسی A21s سامسونگ اما برای عکاسی و ضبط ویدیو یک گوشی بسیار ارزشمند است. این تلفن در پنل پشت از ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارد و حسگر ۸ مگاپیکسلی اولتراواید به همراه دو حسگر ۲ مگاپیکسلی دیگر برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق، دیگر لنزهای این ماژول هستند. فلش LED، پانوراما و HDR از دیگر ویژگی‌های این دوربین است. برای ضبط ویدیو نیز می‌توانید تا وضوح Full HD و کیفیت ۱۰۸۰P با ۳۰ فریم بر ثانیه نیز روی کیفیت ویدیوهای این دوربین حساب کنید. برای دوربین سلفی نیز یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و تماس‌های تصویری تعبیه شده است.

باتری حجیم و غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند می‌تواند با استفاده معمولی به راحتی ۲ روز دوام داشته باشد. حسگر اثرانگشت (پشت گوشی)، شتاب‌سنج، سنسور مجاورت، ژیروسکوپ و همچنین بلوتوث ۵.۰، GPS، رادیو اف ام و USB Type-C نسخه ۲٫۰، کانکتور ریورسیبل از دیگر امکانات این گوشی خوش‌قیمت است.

جمع‌بندی

انواع مدل های گوشی های قدرتمند سامسونگ معمولاً در بالای فهرست گوشی‌های انتخابی خریداران قرار دارد و این برند برای هر بودجه و سلیقه‌ای نیز گوشی هوشمند دارد. درصورتی که تمایل به تهیه گوشی میان‌رده دارید، اگر مشخصات و قیمت گوشی سامسونگ a51 و مشخصات و قیمت گوشی سامسونگ a12 را نیز از نظر بگذرانید شاید بتوانند توجه شما را نیز جلب کنند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است