جشن صد سالگی هنرستان موسیقی ۲۷ دی برگزار می‌شود

به گزارش «صبا»؛ به نقل از ستاد خبری پاسداشت «صد سالگی هنرستان موسیقی تهران»، این برنامه در چهار شب و با اجرای فارغ التحصیلان ادوار مختلف در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.
۲۲، ۲۳ و ۲۴ دی ماه تاریخ برگزاری اجراهای فارغ التحصیلان ادوار هنرستان موسیقی تهران خواهد بود و پاسداشت صدسالگی نیز در تاریخ ۲۷ دی ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
هنرستان موسیقی تهران که بسیاری از بزرگان حوزه موسیقی در کشور از فارغ التحصیلان آن هستند، با پشت سرگذاشتن دوره های مختلف و مسیری پرفراز و نشیب وارد صدمین سال تاسیس خود شده است و همین موضوع به برگزاری جلساتی تحت عنوان «جلسات هم اندیشی صد سالگی هنرستان موسیقی تهران» ختم شد و جزئیات برگزاری این برنامه از دل این جلسات هم اندیشی تصویب و وارد مراحل اجرایی شد.
سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد پیشتر درباره اهمیت برگزاری این پاسداشت گفته بود: «قدر آموزش و آموزش هنر را چنانکه شایسته است، نشناختیم. تکریم هنرستان یادآور یک تاریخ باشکوه است و گذشته را چراغ راه آینده کردن تنها مسیر با عزتی است که می توان برای رسیدن به آینده‌ای روشن، پیش گرفت. هنر معلمان هنرستان ها بسیار اهمیت دارد و سعی می شود حق و حقوق معلمان افزایش یابد.»
جشن صدسالگی «هنرستان موسیقی تهران» به همت تعدادی از فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف هنرستان موسیقی تهران و با همکاری و همیاری معاونت هنری وزارت ارشاد، موسسه توسعه هنرهای معاصر، دفتر آموزش و توسعه فعالیت های هنری و بنیاد رودکی برگزار و جزئیات بیشتر آن به مرور منتشر خواهد شد.
 «علی رهبری» آهنگساز بین‌المللی، رهبر ارکستر، مدیر سابق هنرستان‌های عالی موسیقی تهران و مدیر سابق هنری ارکستر سمفونیک تهران که اکنون در اتریش زندگی می‌کند، اخیرا در پاسخ به درخواستی برای ارسال پیام تصویری خود را به مناسبت صدسالگی هنرستان موسیقی برای پخش در مراسم جشن، به انتقاد از وضعیت حال حاضر این مرکز آموزشی پرداخته بود.