ویژه‌برنامه‌‌های رادیو فرهنگ با پایان صفر/ محور تولیدات پیامبر اسلام است | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۱
علیرضا حبیبی با صبا مطرح کرد:

ویژه‌برنامه‌‌های رادیو فرهنگ با پایان صفر/ محور تولیدات پیامبر اسلام است

مدیر رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی با ورود به ماه ربیع‌الاول توضیح داد.

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره تازه‌ترین برنامه‌های این شبکه با ورود به ماه ربیع‌الاول گفت: با توجه به اینکه این شبکه رادیویی مربوط به فرهنگ است و ایام محرم و صفر نیز به پایان رسیده است ویژه برنامه‌ «سکه به نام محمد است» را برای آغاز هفته وحدت درنظر گرفته‌ایم که در این ویژه برنامه مراکز استان‌های مختلف نیز همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیگری که در رادیو فرهنگ تهیه و تولید شده است، «پیام محمد» نام دارد و درباره پنج شهر مرزی ایران است که مردم اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم زندگی می‌کنند. هدف این برنامه نشان دادن مفاهیم برابری و برادری در فضایی شاد و گفتگو محور است.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه «محمدنامه» که از دیگر برنامه‌های این شبکه است، بیان کرد: این برنامه وصف پیامر در شعر و ادب فارسی است و به ۱۳ نامه وی به سران دیگر کشورها و عهدنامه‌ها و پیمان‌نامه‌ها که درباره گفتگو و تفاهم با ادیان و اهل کتاب بوده است.

او افزود: برای تهیه این برنامه اقدامات پژوهشی گسترده‌ای شده و یک برنامه پژوهشی و تحقیقی است. همچنین برنامه دیگری که برای این ایام تدارک دیده‌ایم «جان جهان» نام دارد که با همکاری ادیبان، شاعران و نویسندگان تولید شده است.

حبیبی با اشاره به سنت نعت خوانی در نقاط مختلف کشور، عنوان کرد: برنامه‌ای به نام «نعت نبی» در رادیو فرهنگ به تولید رسیده است که به این سنت آوایی و آیینی در ایران و کشورهای فارسی زبان بسیار توجه شده است. «ترنم وحدت» ویژه برنامه دیگر این شبکه رادیویی و در قالب گفتگو با علما است.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه همیشگی این شبکه رادیویی به نام «هفت کوچه» گفت: این برنامه به آیین‌ها و سنت‌ها در نقاط مختلف ایران می‌پردازد و با شروع ماه ربیع‌الاول، جایگاه پیامبر را در میان اقوام ایرانی روایت می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که برای این روزها تهیه شده «سرزمین من» نام دارد که هر روز به یک موضوع درباره جایگاه و گرایش مردم پیامبر در تاریخ و دوره‌های مختلف و همچنین در میان اهل سنت و اهل تشیع می‌پردازد. در برنامه «کتاب‌شناسی» نیز در هر قسمت کتاب‌های تخصصی قدیمی و جدید را معرفی می‌کنیم.

حبیبی با اشاره به اینکه برنامه «بوطیقا» یک برنامه تحلیلی است، گفت: در این برنامه به آثاری که درباره پیامبر ساخته شده است می‌پردازیم مانند «فیلم محمد رسول الله» و… و همچنین از دیگر بخش‌های این برنامه تحلیل و نقد سینمای دینی و آثار مذهبی است.

وی در پایان اعلام کرد: «رادیو کتاب» با اجرای بهروز رضوی کتاب «خوانش پیامبر اعظم» را دارد که یک هفته آنتن رادیو فرهنگ را در اختیار داشته و به روایت این کتاب می‌پردازد.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است