تغییرات رادیو ایران در فصل پاییز/ بازگشت «صبح جمعه با شما» به آنتن | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
محمدجعفر محمدزاده به صبا گفت:

تغییرات رادیو ایران در فصل پاییز/ بازگشت «صبح جمعه با شما» به آنتن

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران درباره رویکرد و ساختار این شبکه رادیویی در فصل پاییز گفت.

محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری صبا درباره تغییرات این شبکه رادیویی با پایان ماه صفر و همچنین در فصل پاییز گفت: با پایان یافتن ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول برنامه‌های طنز و سرگرمی به جدول پخش رادیو ایران بازمی‌گردند اما در زمینه تولیدات جدید، تعداد برنامه‌های تازه‌ای که به کنداکتور اضافه می‌شوند، بالا نخواهد بود.

او افزود: به دلیل ماه محرم و صفر که ایام سوگواری و عزاداری بودند، پخش بعضی برنامه‌های طنز به احترام این دو ماه متوقف شده بود، حالا پس از انجام واکسیناسیون تمام هنرمندان «صبح جمعه با شما» از این پس این امکان فراهم می‌شود که مانند گذشته برنامه صبحگاهی جمعه و همچنین برنامه «کوی نشاط» با حضور همه هنرمندان و حتی مهمانانی که دو دوز واکسن خود را زده‌اند در استودیوی شماره یک ضبط شود. همچنین قرار است برای این دوره جدید هنرمندانی به جمع گروه اضافه شود.

محمدزاده با اشاره به تغییراتی در یکی از مسابقات رادیو ایران بیان کرد: مسابقه استعدادیابی و تعاملی «یک دو صدا» نیز با برگزاری دور نهایی و با تغییرات و رنگ آمیزی جدید روی آنتن شبکه رادیویی ایران می‌رود. همچنین در پاییز امسال یک برنامه تعاملی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی برای عصر پنجشنبه آماده شده که درحال حاضر مراحل پیش تولید آن آغاز شده است.

او ادامه داد: یکی از اهداف رادیو ایران در تولید محتوای برنامه‌های خود بازآفرینی و بازسازی برنامه‌های خاطره‌انگیز ۸۰ سال گذشته است که برای تحقق این هدف تهیه کنندگان موظف شده‌اند در برنامه‌های تولیدی و تنظیمی مانند «جارچی»، «دلخنده»، «در انتهای شب»، «صبح جمعه با شما»، «از سرزمین نور» و… فضایی نوستالژی برای مخاطبان فراهم کنند.

مدیر رادیو ایران در پایان درباره رویکرد این شبکه رادیویی و افق پیش روی آن گفت: اولویت‌های محتوایی رادیو ایران در سال ۱۴۰۰ تحکیم و تعمیق باورهای دینی، هویت ملی و همگرایی دینی و ملی، توجه به خانواده، تولید، اشتغال و کارآفرینی، هنر در رسانه، توجه به آسیب‌های اجتماعی و افزایش مشارکت اجتماعی و سیاسی است که با طراحی مناسب در جدول پخش به آن ها توجه شده است. همچنین درباره ساختار تولیدات رادیویی نیز در رادیو ایران به ساختارهای نوین، مستند، ساختارهای کوتاه و حضور در فضای مجازی در امتداد برنامه‌ها توجه جدی می‌شود.

فاطمه شوقی

انتهای پیام/

یک نظر