بچه‌های ایرانی! با شادی و برای مدت طولانی شاد زندگی کنید | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۳
مدیر جشنواره‌ فیلم جیفونی:

بچه‌های ایرانی! با شادی و برای مدت طولانی شاد زندگی کنید

بنیان‌گذار و مدیر جشنواره‌ فیلم جیفونی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی جهان، با صدور پیامی هفته‌ ملی کودک را به بچه های ایران تبریک گفت.

به گزارش صبا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کلودیو گوبیتوزی کلودیو گوبیتوزی بنیان‌گذار و مدیر جشنواره‌ فیلم جیفونی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی کودکان و نوجوانان جهان (Giffoni Film Festival) در پیام ویدیویی که به مناسبت هفته‌ ملی کودک ارسال کرده، خطاب به کودکان و نوجوانان، پسران و دختران، آورده است: بسیار خوشحالم که این لحظه‌ مهم یعنی «هفته‌ ملی کودک در ایران» را با شما شریک شده‌ام؛ هفته‌ای را که به شما و به شادی‌هایتان اختصاص دارد.

وی در ادامه می‌گوید: کانون سال‌های زیادی است که برای کودکان فعالیت می‌کند. اما فعالیت آن تنها برای کودکان ایرانی نیست بلکه برای تمام کودکان در سراسر دنیاست. من از کانون به خاطر هفته‌ای که به شما اختصاص داده تشکر می‌کنم. از این هفته لذت ببرید و این هفته را با لذت بسیار زندگی کنید.

این هنرمند همچنین با ذکر اینکه «فکر می‌کنم موضوع این هفته یعنی حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی، بسیار زیباست» می‌گوید: موضوعی که کانون برای این هفته انتخاب کرده، یعنی حق شاد بودن، چیزی است که تمام جامعه و جهان به آن نیاز دارند. شاد بودن حق مسلم شماست؛ در واقع این یک حق مشروط و نهادینه شده است.

وی در بخش دیگری از این پیام ویدیویی می‌گوید: راستش را بخواهید پس از بحران همه‌گیری ویروس کرونا که تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد، دقیقا شعار ما در جشنواره‌ فیلم جیفونی هم «فریاد شادی» بود، پس فکر می‌کنم انتخاب این شعار توسط ما و کانون تصادفی نیست چراکه روابط جشنواره جیفونی و کشور ایران از سال ۱۹۷۴ آغاز شده و ادامه داشته است.

گوبیتوزی در پایان این پیام بار دیگر تکرار می‌کند: با شادی و برای مدت طولانی شاد زندگی کنید.

جشنواره‌ فیلم جیفونی از سال ۱۹۷۱ آغاز به‌کار کرده و هم‌اینک یکی از معتبرترین رویدادهای سینمایی کودک و نوجوان است که برخی از آن به عنوان اسکار سینمای کودکان یاد می‌کنند.

هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ شهید علی لندی درحالی در سراسر کشور از ۱۶ تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود که شیوع کرونا تمامی مراسم و رویدادها را تحت تاثیر قرار داده اما امسال، متولیان سعی کرده‌اند که با ترکیب برنامه‌های آنلاین و مجازی در کنار برنامه‌های حضوری در مکان‌های روباز شهرها، با هدف توجه به مسایل کودکان و سلامت روان آنان گام بردارند.

اخبار ویژه‌برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع ارگان‌های مختلف سهیم در برگزاری این هفته‌ ملی را در نشانی kanoonnews.ir دنبال کنید.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است