«خداحافظ گلابی‌ها» فیلمنامه جدید کاوه مظاهری | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵

«خداحافظ گلابی‌ها» فیلمنامه جدید کاوه مظاهری

کاوه مظاهری فیلمنامه جدیدی برای ساخت دومین فیلم بلند سینمایی خود آماده کرده است.

کاوه مظاهری فیلمنامه‌نویس و کارگردان در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از ایده اصلی ساخت اولین فیلم بلند خود با عنوان «بوتاکس» که اکران موفقی را در سینماهای «هنروتجربه» داشت و مدتی است اکران آنلاین آن شروع شده است، گفت: من ایده اصلی فیلمنامه را از زندگی واقعی یک شخصی که درگیر بیماری روان بود و مدام از طرف خانواده تحقیر می‌شد الهام گرفتم و به این فکر افتادم اگر این آدم در شرایطی قرار بگیرد که بتواند تلافی کند، داستان چگونه ادامه می‌یابد؟ در ادامه من روی ایده کار کردم و به یک قصه ۲۰ صفحه‌ای رسیدم و سپس با کمک و همراهی سپینود ناجیان این قصه را به فیلمنامه تبدیل کردیم.

کارگردان فیلم «روتوش» درباره انتخاب بازیگر نقش اصلی فیلمش توضیح داد: برای انتخاب بازیگر نقش اصلی بسیار تلاش کردم تا بازیگری را پیدا کنم که توانایی‌هایی مختلف بازیگری را داشته باشد مثلا بتواند از حالت طنز به حالت تراژدی تغییر کند و … که در تمام این مدت تصویر سوسن پرور در ذهنم تداعی می‌شد و از آن‌جایی که این فیلم یک فیلم چند ژانری بود این بازیگر انتخاب کاملا مناسبی برای این نقش بود.

مظاهری درباره روند ساخت «بوتاکس» گفت: ما در روند ساخت این فیلم با مشکلات و معضلات فراوانی از جمله برودت شدید هوا مواجه بودیم به طوری که در بعضی از روزهای فیلمبرداری دما هوا تا منفی ۱۷ درجه کاهش می‌یافت و این امر کار را برای گروه دو چندان می‌کرد. مشکل دیگری که در ادامه روند کار با آن مواجه شدیم همه‌گیری بیماری کرونا بود که باعث تعطیلی سالن‌های سینما شد.

وی خاطرنشان کرد: این کار در روستای آبعلی، دریاچه نمک حوزه سلطان قم، تهران و برلین و هامبورگ آلمان فیلمبرداری شده است.

این کارگردان عنوان کرد: با توجه با اکران‌های آنلاین این فیلم در قالب پلتفرم‌ها و اکران‌های خارجی و حضور در جشنواره‌های مختلف این فیلم به نظر من به آنچه که باید می‌رسید، رسید و مورد توجه همگان قرار گرفت.

این سینماگر در پایان از ساخت جدیدترین کار خود با عنوان «خداحافظ گلابی‌ها» خبر داد: فیلمنامه جدیدی با عنوان موقت «خداحافظ گلابی‌ها» نوشته‌ام که هنوز مراحل پیش‌تولید آن را شروع نکردیم بنابراین احتمال دارد در آینده اسم این فیلم عوض شود.

«بوتاکس» محصول مشترک ایران و کانادا و تهیه شده در دارواش فیلم و ۳bros film است. سوسن پرور، مهدخت مولایی، سروش سعیدی، مرتضی خانجانی و محسن کیانی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

رضا باقری
انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است