شوک بزرگ به بخش اسکار بین‌الملل/ اسپانیا فیلم پدرو آلمودوار را به اسکار نفرستاد | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

شوک بزرگ به بخش اسکار بین‌الملل/ اسپانیا فیلم پدرو آلمودوار را به اسکار نفرستاد

کشورهای اسپانیا، یونان و هلند نیز نماینده های خود را برای شرکت در اسکار معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ال‌پاس، آکادمی فیلم اسپانیا روز گذشته ۵ اکتبر فیلم «رییس خوب» ساخته فرناندو لئون دی آرانوا با بازی خاویر باردم را به عنوان نماینده این کشور برای شرکت در بخش اسکار بین الملل دوره نود و چهارم معرفی کرد.

فیلم «رییس خوب» در حالی از سوی آکادمی فیلم اسپانیا انتخاب شد که یک رقیب جدی به نام «مادران مشابه» ساخته پدرو آلمودوار داشت.

از فیلم «مادران مشابه» پدرو آلمودوار در کنار فیلم های «دست خدا» پائولو سورنتینو و «قهرمان» فرهادی به عنوان مهم ترین شانس های بخش اسکار بین الملل یاد می شد. البته هنوز کشورهای ایران و ایتالیا نیز نماینده های خود را به آکادمی معرفی نکرده اند.

فیلم کمدی «رییس خوب» داستان رییس یک کارخانه است که برای به دست آوردن یک جایزه، تلاش می کند تا مشکلات کارکنان خود را حل کند.

روز گذشته کشورهای هلند و یونان نیز نماینده های خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند. کشور هلند با فیلم «درنگ نکن» ساخته شریف کورور و یونان نیز با فیلم «حفار» ساخته جرج گریگوراکیس راهی اسکار می شوند.

پیش از این فیلم های «فرار از موگادیشو» ساخته ریو سئونگ-وان از کره جنوبی، «پرنده‌های مست» به کارگردانی ایوان گربوویچ از کانادا، «آیا باد کم می شود» ساخته نورا مارتیروسیان از ارمنستان، «حافظه» ساخته اپیچاتپونگ ویراستاکول از کلمبیا، «فرمانده قدرتمند» به کارگردانی هنری واله‌یو تورس از پرو، «جاده های بد» ساخته ناتالیا وروژبیت از اوکراین، «شامبالا» به کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف از قرقیزستان، «سه شیر در راه ونیز» به کارگردانی جونید جرجی از آلبانی، «سرپناه» به کارگردانی شان بریتناش از ایرلند، «سانرمو» به کارگردانی میروسلاو ماندیچ از اسلوونی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شرادر، «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ از کشور صربستان، «کندو» ساخته بلرتا باشولی از کشور کوزوو، «اولگا» ساخته الی گراپ از سوییس، «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش از مراکش، «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ از کامبوج، «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی از لهستان و «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون از اکوادور به آکادمی اسکار فرستاده شده اند.

نود و چهارمین دوره اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است