کانادا «پرنده‌های مست» را به اسکار فرستاد/ یک عشق از دست‌رفته | پایگاه خبری صبا
امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۰

کانادا «پرنده‌های مست» را به اسکار فرستاد/ یک عشق از دست‌رفته

کشور کانادا فیلم «پرنده‌های مست» به کارگردانی و نویسندگی ایوان گربوویچ را به اسکار معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «پرنده‌های مست» به کارگردانی و نویسندگی ایوان گربوویچ به عنوان نماینده کشور کانادا برای شرکت در اسکار دوره نود و چهارم انتخاب شد.

بنا به اعلام کمیته انتخاب فیلم کشور کانادا، امسال ۱۰ فیلم به این کمیته ارسال و فیلم «پرنده‌های مست» در بین این آثار به عنوان نامزد کشور کانادا انتخاب شد.

«پرنده‌های مست» برای اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش در آمد. این فیلم قرار است ۱۵ اکتبر امسال اکرانش را آغاز کند.

این فیلم داستان شخصیتی به نام «ویلی» است که برای یافتن عشق از دست رفته اش «مارلنا» از مکزیک به کانادا می رود، جایی که او در آن به عنوان کارگر فصلی در مزرعه ای در نزدیکی مونترال استخدام می شود.

تا به این لحظه ۱۷ کشور نماینده های خود را برای شرکت در اسکار اعلام کرده اند. سال گذشته ۹۳ کشور نماینده های خود را به آکادمی اسکار معرفی کرده بودند.

پیش از این فیلم های «آیا باد کم می شود» ساخته نورا مارتیروسیان از ارمنستان، «حافظه» ساخته اپیچاتپونگ ویراستاکول از کلمبیا، «فرمانده قدرتمند» به کارگردانی هنری واله‌یو تورس از پرو، «جاده های بد» ساخته ناتالیا وروژبیت از اوکراین، «شامبالا» به کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف از قرقیزستان، «سه شیر در راه ونیز» به کارگردانی جونید جرجی از آلبانی، «سرپناه» به کارگردانی شان بریتناش از ایرلند، «سانرمو» به کارگردانی میروسلاو ماندیچ از اسلوونی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شرادر، «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ از کشور صربستان، «کندو» ساخته بلرتا باشولی از کشور کوزوو، «اولگا» ساخته الی گراپ از سوییس، «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش از مراکش، «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ از کامبوج، «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی از لهستان و «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون از اکوادور به آکادمی اسکار فرستاده شده اند.

نود و چهارمین دوره اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است