اینستاگرام و واتس‌آپ از دسترس خارج شدند/ سقوط ۵٫۵ درصدی سهام فیسبوک

به گزارش خبرگزاری صبا به نقل از ورایتی، از ساعاتی پیش اینستاگرام، فیسبوک و واتس‌آپ دچار اختلال شده و به‌طور کامل متوقف شده اند.

برنامه های واتس‌آپ، اینستاگرام و فیس‌بوک همگی متعلق به کمپانی فیسبوک هستند که در ساعات گذشته دچار اختلال شده و به‌طور کامل از دسترس مخاطب ها خارج شده‌ اند.

گفته می شود طی این ساعات که این برنامه ها دچار اختلال شده اند، کمپانی فیسبوک تقریبا در هر ساعت 160 میلیون دلار ضرر کرده است.

سهام فیسبوک که نزدیک به 2 میلیارد کاربر فعال روزانه دارد در معاملات بعد از ظهر امروز دوشنبه  4 اکتبر 5.5 درصد کاهش یافت و به بدترین روز خود در یک سال گذشته رسید.

براساس اخبار تایید نشده اطلاعات شخصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیسبوک که شامل نام افراد، ایمیل‌ ها، شماره تلفن، محل زندگی، جنسیت و آی‌دی های آنها است توسط یک هکر فروخته شده است. طبق همین اطلاعات تایید نشده از این هک، به عنوان بزرگترین و مهمترین تخلیه اطلاعاتی فیسبوک تا به امروز یاد می شود.

از سوی دیگر برخی از منابع اعلام کرده‌اند به‌روزرسانی جدید فیسبوک توسط مهندسان آن باعث چنین اختلالی شده و خبری از هک نیست.

واکنش واتس‌آپ، فیسبوک و اینستاگرام به اختلال‌شان

در طی این ساعات واتس‌آپ، فیسبوک و اینستاگرام هر کدام با ارسال توییتی به تشریح و ضعیت پرداخته اند.

در توییت واتس‌آپ آمده است: مطلع شدیم که مخاطبان ما دراستفاده از واتس‌آپ خود دچار مشکل شده‌اند. در‌حال تلاش برای برگرداندن اوضاع به حالت عادی هستیم و به زودی در توییتر خود آخرین وضعیت را اطلاع‌رسانی می‌کنیم، از صبر شما متشکریم.

فیسبوک نیز چنین توییت کرده است: می‌دانیم که برخی افراد در دسترسی به اپلیکیشن و دیگر محصولات ما دچار مشکل شده‌اند، در‌حال تلاش برای برگرداندن مسایل در سریع‌ترین زمان ممکن به حالت عادی هستیم و برای این مشکلات عذرخواهی می‌کنیم.

توییت اینستاگرام نیز به این شرح است: اینستاگرام و دوستان(فیسبوک و واتس‌آپ) درحال‌حاضر دقایق سختی را سپری می‌کنند و شما ممکن است دراستفاده از آنها به ‌مشکل برخورد کرده باشید، تحمل کنید در حال کار روی این موضوع هستیم.

گزارش شده است که کارکنان فیسبوک به دلیل دسترسی نداشتن به قفل الکترونیک درب های این مجموعه قادر به ورود به ساختمان این شرکت و ارزیابی قطعی اینترنت نیستند.

واکنش اسنودن به قطعی فیسبوک

ادوارد اسنودن در واکنش به قطعی چند ساعته فیسبوک و نرم افزارهایش نوشت: فیس‌بوک و اینستاگرم به‌شکل اسرارآمیزی آفلاین شده‌اند و در این روز درخشان، جهان جای سالم‌تری شده است.

انتهای پیام/