روزگاران فاجعه‌آمیز از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۹
معرفی کتاب؛

روزگاران فاجعه‌آمیز از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی

کتاب «پایان همیشه نزدیک است» نوشته دن کارلین با ترجمه احمدرضا سرمدی به همت نشر نیماژ به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات خبرگزاری صبا، کتاب «پایان همیشه نزدیک است» نوشته دن کارلین با ترجمه احمدرضا سرمدی در نوبت چاپ اول از سوی نشر نیماژ منتشر شد.

در معرفی این کتاب از سوی ناشر آمده است: «این کتاب با عنوان فرعی «روزگاران فاجعه‌آمیز، از ویرانی عصر مفرغ تا خطرات هسته‌ای آخرزمانی» شامل هشت فصل «آیا روزگار سخت، مردم قوی‌تری می‌سازد؟»، «عذاب دادن به کودکان»، «پایان جهان آن‌چنان که تصور می‌کردند»، «جزا در نینوا»، «چرخه‌ زندگی وحشی‌ها»، «سرآغازی عالمگیر؟»، «چابکان و مردگان» و «جاده‌ جهنم» است. البته پیش از این هشت فصل کارلین با پیشگفتار مخاطب را با آنچه در پیش است آشنا می‌کند و در پساگفتار هم پیشنهادهایش برای به تعویق انداختن این آینده‌ محتوم را ارایه می‌دهد.

یکی از جذابیت‌های کتاب این است که دن کارلین حتی لحظه‌ای از طنازی دست برنمی‌دارد و در بخش سپاس‌نامه‌ کتاب هم این طنازی را به اعلی‌درجه به نمایش می‌گذارد که پیشنهاد می‌شود به‌هیچ‌وجه این بخش را از دست ندهید!

همچنین کارلین با علمی که به هنر دارد، به‌خوبی برای آشناتر شدن مخاطب با وقایع، مثال‌های جالبی از سینما و ادبیات می‌زند و با این کار هم درک کتاب را برای مخاطب آسان‌تر می‌کند و هم کتاب را از فضای بی‌روح جاری بر آثار تاریخی دور می‌کند.

دن کارلین، خالق پادکست‌های تاریخی که برنده‌ جایزه شده است، به برخی لحظه‌های آخرالزمانی در گذشته نگاه می‌کند تا راهی برای بیان چالش‌های آینده بیابد. آیا روزگار سخت مردم سرسخت‌تری می‌سازد؟ آیا انسانیت قادر است قدرت سلاح‌هایی را که ساخته مهار کند تا خودش را از بین نبرد؟ آیا فناوری وتوانایی‌های انسان به اوج خود خواهد رسید یا به قهقرا خواهد رفت؟ هیچ‌کس پاسخ این پرسش‌ها را نمی‌داند، اما هیچ‌کس آن‌ها را جالب‌تر از دن کارلین نمی‌پرسد.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بیست و یک سال پیش از اکران فیلم سیاره‌ میمون‌ها، در حفاری‌های شهر موصل در شمال عراق، باستان‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا شروع به شکافتن آن چیزی کردند که به چشم غیرمتخصص غیرمسلح، تپه‌ای طبیعی به نظر می‌رسید اما مانند بسیاری از کپه‌های آن ناحیه، در واقع یک سازه‌ دست‌ساخت انسان از سنگ و آجر بود که گذر هزاران سال باعث تغییر شکل آن شده بود. زیر این بیست و پنج قرن خاک با ارزش، گواهی بر فاجعه، آشکار شد: لایه‌ای از آوار و مواد سوخته در زیر خاک پیدا شد. تکه‌هایی از سلاح‌‎ها کشف، و راهرویی مشاهده شد که سنگ‌کاری شده بود و کفی پوشیده از سنگریزه داشت. سپس باستان‌شناسان، مردگان را پیدا کردند…»

کتاب «پایان همیشه نزدیک است» در ۲۳۲ صفحه با قیمت ۶۹ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است