رقابت زشت ترین سازه‌های معماری در چین!

به گزارش واحد بازرگانی صبا، یک تارنمای چینی به نام‌ آرچی (archi.com) در طی یازده سال گذشته، هر سال طی یک نظرسنجی از افراد برای انتخاب زشت ترین سازه های معماری شده کشور رای‌ گیری می‌کند. هر ساله در انتهای رای گیری یک فهرست شامل ده مورد از زشت ترین سازه ها به عنوان نتیجه نظرسنجی اعلام می‌گردد.

امسال نیز مانند سال های قبل این نظرسنجی برگزار می‌گردد و ۸۷ سازه از سازه های عجیب و غریب چین در لیست نظرسنجی هستند مانند کلیسایی که به یک ویولن ساخته شده است و یا هتلی که به شکل یک عروسک روسی بسیار بزرگ طراحی شده است. چین همیشه در معماری قدم های بلندپروازانه در داخل و خارج کشور برداشته است، اما همیشه این قدم ها موفقیت آمیز نبوده است.

در ادامه با تعدادی از این سازه ها آشنا خواهیم شد، با ما همراه باشید.

ساختمان تلویزیون مرکزی چین

ساختمان تلویزیون مرکزی چین یکی از این ۸۷ سازه نامزد برای نظرسنجی زشت ترین سازه های چین می‌باشد. این ساختمان توسط معماری هلندی به نام رم کولهاس ساخته شده است. این ساختمان در فضای مجازی نیز بسیار مورد بحث قرار گرفته و کاربران شبکه اجتماعی برای آن لقب شلوار بزرگ را به کار می‌برند، زیرا این سازه شبیه به یک جفت پا می‌باشد.

ساختمان هرم شکل در شهر کونشان

مجتمعی با رویکرد مسکونی تجاری در شهر کونشان چین قرار دارد که به خاطر شکل عجیب و هرمی مانندش به شهرت رسیده است. این مجتمع شامل یک ساختمان ۱۸ طبقه در وسط و دو ساختمان ۱۲ طبقه در دو طرفش می‌باشد که هر سه آن ها دارای معماری مشابهی هستند و یک منطقه مشترک جمعی نیز دارند. این ساختمان ها از دو طرف دارای سطح برجسته شیب دار است ولی دیوارهای بیرونی آن معمولی هستند، به همین خاطر شکل هرم به نظر می‌رسد‌. ساخت این ساختمان در سال ۲۰۱۳ به پایان رسیده است و گروه سازنده آن ادعا دارند.

 

 

هتل تیانزی در شهر لانگ فانگ

هتل تیانزی از دیگر نامزدهای نظرسنجی می‌باشد که از بزرگ‌ترین هتل های تصویری جهان بوده و حتی در کتاب گینس نیز این هتل با ثبت رسیده است. این هتل در هبئی کشور چین در سال ۲۰۰۱ ساخته شده  و دارای ۱۰ طبقه می‌باشد‌. نمای بیرونی هتل چهره سه مرد را با لباس های تاریخی چین به نمایش می‌گذارد که هرکدام یک نماد هستند، نماد ثروت، سلامتی و طول عمر که به شکل بسیار زیبا و شگفت انگیزی طراحی شده اند.

در انتها جالب است بدانید که در سال های گذشته دیوار چین نیز یکی از نامزد های این نظرسنجی تارنمای ارچی بوده و حتی آرای بسیار نزدیکی برای قرار گرفتن در لیست ده مورد از زشت ترین سازه ها داشته است.