رسول صدرعاملی فیلم «زیبا صدایم کن» را می‌سازد/ ۶ فیلمنامه آماده ساخت در کانون | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۵
محمدرضا کریمی‌صارمی در گفتگو با صبا:

رسول صدرعاملی فیلم «زیبا صدایم کن» را می‌سازد/ ۶ فیلمنامه آماده ساخت در کانون

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره جزییات آثار تولیدی کانون در حوزه سینما توضیح داد.

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صبا درباره جزییات آثار سینمایی در دست تولید کانون توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نزدیک به نیم قرن است که در حوزه فیلم فعالیت دارد و نزدیک‌ به ۵۰۰ عنوان فیلم در حوزه‌های مختلف مستند، داستانی، انیمیشن و بلند سینمایی تولید کرده است. امسال هم انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» را در جشنواره چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهیم داشت.

۱۹ انیمیشن کوتاه در کانون پرورش فکری در دست تولید قرار دارد

او ادامه داد: نزدیک‌ به ۱۹ انیمیشن کوتاه در حال تولید است. ابتدا ۲۱ فیلم کوتاه در حال تولید در کانون وجود داشت که دو فیلم عبدالله علیمراد و فاطمه جعفری از بین آن‌ها برای حضور در جشنواره‌ها و تکثیر در مراکز فرهنگی و هنری در حال آماده‌سازی است. یک مجموعه پنجاه‌تایی از فیلم‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم آماده کرده‌ایم تا به محض بازگشایی مدارس در اختیار آن‌ها قرار دهیم. این مجموعه اکنون در فروشگاه‌های ما درحال بسته‌بندی است.

۶ فیلمنامه آماده ساخت است

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره آثار سینمایی اقتباسی کانون تشریح کرد: در فیلم های سینمایی مان سری هم به حوزه اقتباس ادبی زدیم و رسول صدرعاملی فیلمنامه‌ «زیبا صدایم کن» را بر اساس یکی از رمان‌های کانون نوشته فرهاد حسن‌زاده که جزو پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین رمان‌های ما بود، نوشته است. همچنین ابراهیم فروزش هم براساس یکی از کتاب‌های طاهره ایبد به نام «پریانه‌های لیاسندماریس» فیلمنامه‌ای نگارش کرده است و به همین ترتیب ۶ فیلمنامه آماده داریم و درصورتی که بتوانیم اعتبارات آن‌ها را تامین کنیم، به دنبال مشارکت و تولید آن‌ها هستیم.

او درباره رویکرد کانون برای انتخاب این هنرمندان تصریح کرد: بعضی اوقات یک ژانر آدم را به سمت نویسنده و کارگردانی خاص می‌برد. «زیبا صدایم کن» فیلمی است که باتوجه به گذشته خوب رسول صدرعاملی در حوزه فیلم‌های نوجوان، می‌تواند نزدیک به همان حال و هوای سینمای او ساخته شود. در واقع در حوزه سینمای کودک و به ویژه ورود به دنیای تخیل ابراهیم فروزش مطمئنا با توجه به پیشینه با ارزش خود در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان می‌تواند به خوبی به این حوزه ورود کند.

کریمی در ادامه درباره تماشاخانه‌های سیار کانون گفت: تریلی‌های سیار ما جریان متفاوتی به وجود آورده‌اند که بیش‌ از پنجاه سال در مناطق کم برخوردار حضور داشته و خاطرات زیادی خلق کرده‌اند. به تبع آن سیروس حسن‌پور مستندی از این تماشاخانه‌های سیار ساخت و در آن با وقایعی روبه‌رو شد که توانست فیلمنامه آن را برای یک فیلم سینمایی بنویسد.

توجه به نیازهای کودکان مختلف در سراسر ایران

او با بیان اینکه نیازهای مخاطبان خود را در کتابخانه‌های کانون بررسی می‌کنیم، عنوان کرد: ما نیازهای مخاطبان خود را در کتابخانه‌های مراکز کانون در استان‌های مختلف بررسی می‌کنیم و براساس این نیازها و در راستای رفع آن‌ها حرکت کرده و فیلمنامه تولید می‌کنیم.

کریمی در پایان درباره توجه به کودکان با شرایط ویژه خاطرنشان کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابخانه‌هایی به نام «کتابخانه‌های فراگیر» داریم که در هر استان یک مرکز دارد و در حوزه کتاب‌های بریل که جزو وظایف ما است و سالانه ۱۰ تا ۲۰ عنوان کتاب بریل تولید می‌کنیم و همچنین سال گذشته وارد حوزه کتاب‌های شنیداری شدیم و حدود ۳۰ تا ۴۰ عنوان کتاب شنیداری برای مخاطبان تولید کردیم.

ندا زنگینه

انتهای پیام/

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    110/472/484/000
  • بی‌بدن
    26/214/863/000
  • سال گربه
    18/031/038/500
  • آپاراتچی
    4/245/817/500
  • پرویز خان
    3/263/887/000
  • نوروز
    3/001/113/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/962/112/500
  • آسمان غرب
    2/566/028/000